مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:

افزایش سفرهای برون‌شهری ناوگان عمومی پس از سهمیه‌بندی بنزین

1398/09/20 - 14:24 - کد خبر: 9205 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: پس از سهمیه‌بندی و افزایش بهای بنزین، میزان استقبال مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، عبدالحسین علی‌اکبری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: استان زنجان ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی و چهار هزارو 211 کیلومتر راه روستایی دارد که ۷.۵ درصد آزادراه‌های کشور به استان زنجان اختصاص دارد.

وی یکی از وظایف اداره راهداری را افزایش ایمنی راه و حریم آن عنوان کرد و افزود: در بخش احداث روشنایی، تأمین روشنایی آزادراه زنجان ــ قزوین به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد و ۱۱۰ کیلومتر با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال بلوک‌های مفصلی در این آزادراه نصب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به نگه‌داری راه‌ها اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه گذشته برای آسفالت و لکه‌گیری جاده‌ها، ۸۶ هزار و ۹۵۰ تن آسفالت مصرف شده که مبلغ ریالی آن ۳۵۰ میلیارد ریال تومان برآورد شده است.

این مسئول از اجرای طرح ملی ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) خبر داد و گفت: در این راستا احداث ۴۴ کیلومتر راه روستایی در شهرستانی‌های مختلف در حال اجرا است که تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم این راه‌ها تا پایان سال مالی ۹۸ به اتمام برسد.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه راهداری ویژه زمستانی همه ساله از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، بیان کرد: ۵۲ اکیپ راهداری فعال هستند و ۲۴۷ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک کمک‌دار و غیرکمکی در مواقع لزوم به‌کارگیری می‌شود.

وی در مورد طرح سهمیه‌بندی و افزایش بهای بنزین و تأثیر آن بر جابه‌جایی مسافر در حمل و نقل عمومی تصریح کرد: با این کار میزان استقبال از اتوبوس‌های بین‌شهری افزایش یافته است و این کار فرصتی برای نوسازی، توسعه و بهبود خدمات ناوگان عمومی جاده‌ای است.

این مسئول ادامه داد: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مزیت‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سابقه و مهارت رانندگان، صحت و سلامت رانندگان و عدم سوء پیشینه آن‌ها، کاهش مصرف سوخت، کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد و در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری برای بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بهره‌وری اقتصادی را بالا می‌برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: میانگین سنی مینی‌بوس‌ها در این استان ۲۸.۴۲ سال، ناوگان سواری پلاک عمومی ۱۰.۷۲ سال، اتوبوس‌ها ۸.۶۲ سال و ناوگان باری ۱۷.۷۵ سال است که نوسازی دستگاه‌ها تمایل مردم برای سفرها از طریق حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان بار جابه‌جا شده امسال در مقایسه با پارسال ۶ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در بخش تصادفات نیز در ۸ ماه گذشته ۹۶ نفر سرصحنه تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که البته نسبت به سال گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

افزایش سفرهای برون‌شهری ناوگان عمومی پس از سهمیه‌بندی بنزین خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار