سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:

هر حرفی می‌خواهیم بزنیم فکر و امنیت روانی مردم را مختل نکنیم

1402/02/19 - 11:42 - کد خبر: 92045 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد کسانی که دست به جنایت علیه مردم ایران می‌زنند به هیچ عنوان در امان نخواهند بود و چه زود و یا چه بسا دیر مورد تعقیب و پیگیری و مجازات قرار خواهند گرفت.

به گزارش نصر، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در بیست و چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران طی سخنانی گفت: با توجه به خبر اعلام شده مبنی بر اجرای حکم اعدام حبیب اسیود یکی از جنایتکارترین تروریست‌های بین‌المللی، لازم است مطالبی را عرض کنم، نخست اینکه تروریست یاد شده یکی از تروریست‌های شناخته شده‌ای بود که در کشتن مردم عزیز ما از هیچ اقدامی فروگذار نداشت و حتی قبل از بازداشت به این اعمال و‌ جنایت‌ها اعتراف و افتخار می‌کرد. اگر این فرد بازداشت نشده بود، هنوز در حال اجرای نقشه کشورهای غربی و به خاک و خون کشیدن مردم عزیز ما بود. در پرونده او ردپای سرویس‌های روسیاه غربی، صهیونیستی و آمریکایی مشخص و محرز بود. سرویس‌هایی که تروریست‌ها را آموزش داده و به جان ملت‌ها می‌اندازند و در مقابل رسانه‌ها با ظاهری موجه ظاهر شده و جنتلمن شده و از حقوق بشر و زنان سخن می‌گویند. آن‌ها زمانی که حمایت رقم خورده و خون مردم به زمین و ده‌ها و بلکه صدها جان بی‌گناه را قربانی اعمال شیطانی خود کردند، با اشک تمساح ریختن بر قاتل تلاش می‌کنند واقعیت را معکوس جلوه دهند.
وی ادامه داد: این فرد در تمامی مراحل دادرسی از تمامی حقوق متهمان و داشتن وکیل مدافع برخوردار بود. سرانجام پس از طی مراحل متکثر قانونی حکم وی صادر و حکم قانونی به اجرا درآمد. اجرای این حکم مستند دیگری است که نشان می‌دهد که خون بر زمین نخواهد ماند. قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد کسانی که دست به جنایت علیه مردم ایران می‌زنند به هیچ عنوان در امان نخواهند بود و چه زود و یا چه بسا دیر مورد تعقیب و پیگیری و مجازات قرار خواهند گرفت.
سخنگوی قوه قضاییه، عنوان کرد: همچنین لازم است تاثر و اندوه خود را نسبت به حادثه عبرت آموز شهادت شهید حمیدرضا الداغی ابراز دارم، جوانمردی غیور، با غیرت و با شرف در مواجهه با دزدان ناموس ایستاد تا آوازه‌ای از غیرت و مردانگی در جامعه طنین‌انداز شود. این واقعه نمادی روشن و برجسته از امر به معروف و نهی از منکر بود که با شجاعت تمام و بذل جان رقم خورد و نشان داد که مردان مرد ایران زمین همچنان آماده‌اند که جان در طبق اخلاص نهاده و در راه دفاع از شرف و ناموس ایثار نمایند.
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، گفت: نسبت به خبر جدیدی که نماینده محترم نکاتی را نسبت به بهره‌مندی از یک موضوع عنوان کردند، بررسی‌هایی صورت گرفته مطالب به دادستانی کل کشور منعکس شده، مرجع بررسی‌کننده از فرد مدعی دعوت کرد، اظهارات ایشان با دقت کامل و با صرف وقت کامل استماع شده و این موضوع در حال رسیدگی است. ان‌شاءالله بعد از رسیدگی نهایی و تکمیل روند بررسی، اقدامات بعدی با دستور مقتضی صورت خواهد گرفت. تلاش ما باید این باشد که هر حرفی که می‌خواهیم بزنیم فکر و امنیت روانی مردم را مختل نکنیم.
انتهای پیام/
هر حرفی می‌خواهیم بزنیم فکر و امنیت روانی مردم را مختل نکنیم ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار