مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد؛

اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی

1402/02/18 - 17:18 - کد خبر: 92013 نسخه چاپی

نصر: مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا از اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۱ روستای استان خبر داد.

به گزارش نصر، جواد ملک لو در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: این طرح سه ساله است که خوشبختانه با گذشت یک سال و نیم از آن شاهد پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد آن هستیم.
وی افزود: ۱۲۱ روستای مورد هدف در سه مجتمع قشلاقات کلیبر با ۱۶ روستا، ستارخان ورزقان با ۶۱ روستا و آلمالو هشترود با هشت روستاست که با پایان آن ۵۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
ملک لو اضافه کرد: با پایان این طرح آبرسانی، مرحله دوم آبرسانی را برای ۴۵۰ روستا که دارای تنش آبی است آغاز خواهیم کرد.

ساخت دوهزار مسکن طرح نهضت ملی مسکن توسط بسیج سازندگی
وی در ادامه به تفاهم نامه ساخت مساکن طرح نهضت ملی مسکن با اداره راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی عمران سهند اشاره و بیان کرد: بسیج سازندگی سپاه عاشورا برای نخستین یار در کشور برای این کار اقدام کرده و طی آن کار ساخت دوهزار مسکن را تعهد کرده است.
ملک لو ادامه داد: پیشرفت خوبی در کار ساخت شاهد هستیم که سقف واحدهای طبقات سوم و چهارم نیز در حال ساخت و تکمیل بوده و لی متأسفانه تورم و گرانی روند آن را گاهی در تأمین مصالح با کندی روبرو می‌کند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا افزود: این طرح سه ساله است و امیدواریم با تدابیر دولت و اعطای تسهیلات به صاحبان واحدها بتوانیم پیش از موعد نیز تحویل خانواده‌ها دهیم.

ساخت ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی
ملک لو در ادامه به تعهد سازمان بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰۰ مسکن مددجویی نیز اشاره و اظهار کرد: ۶۵ واحد از این واحدها تحویل داده شده و باقی آنها با پیشرفت فیزیکی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد در حال اجراست و با دریافت تسهیلات به موقع بانگی امید است این واحدها نیز در زمان مقرر پایان یابند.
وی در ادامه به حضور جهادگران در عرصه‌های مختلف، گفت: در سراسر کشور ۴۲ هزار گروه جهادی فعالیت دارند که از این تعداد چهارهزار گروه جهادی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند.
ملک لو اضافه کرد: این جهادگران در همه عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی، آموزشی و … فعالیت دارند و در همه اقشار از بسیج محلات گرفته تا دانشجویی و کارمندی و… به ارائه خدمات در عرصه مورد فعالیت خود می‌پردازند.

احیای ۲۸ رشته قنات
وی احیای قنوات کشاورزی و کانال‌ها را در قالب طرح توازن سازمان مدیریت و برنامه ریزی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در خدمات رسانی عنوان و بیان کرد: ۲۸ رشته قنات سال گذشته احیا و به مدار چرخه بازگشت و شش هزار متر نیز کانال در شهرستان‌های کلیبر، هوراند، آذرشهر و مرند برای جلوگیری از هدررفت آب ساخته شدند.
ملک لو با اشاره به خدمات رسانی در حوزه سلامت و ساخت و بهره برداری از مراکز سلامت در هادی شهر و ملکیان و خانه بهداشت در چاراویماق، گفت: برای این طرح‌ها میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی از آسفالت ریزی ۴۵۰ هزار مترمربع نیز طبق بند «ز» تبصره یک قانون بودجه برای جاده کشی در روستاها و راه روستایی خبر داد و افزود: این میزان آسفالت با تحویل هفت هزار و ۵۰۰ تن قیر در جاده بین مزارع، راه روستایی، جاده منتهی به مزار شهدا، محوطه ستاد، حوزه و پایگاه‌های بسیج و پاسگاه‌های نیروی انتظامی اجرا شده است.
ملک لو اضافه کرد: همچنین خانه ۹۰ رزمنده موسر نیز از طریق گروه‌های جهادی با هزینه یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تعمیر و بهسازی شده است.

رتبه نخست جذب تسهیلات بانکی در کشور
مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا در ادامه به تشریح اقدامات سازمان بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: چهار هزار و سه نفر برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بانک معرفی شدند که از این تعداد یکهزار و ۲۰۰ نفر موفق به دریافت آن شده است.
ملک لو با بیان اینکه آذربایجان شرقی با ۳۵ درصد جذب تسهیلات رتبه نخست کشوری است، افزود: میانگین کشوری جذب تسهیلات ۱۵ درصد است و هر فرد تا سقف ۱۵۰ میلیون بسته به نوع اشتغال خود می‌تواند آن را دریافت کند و برای کارگاه‌ها نیز این تسهیلات به ازای هر فرد شاغل در آن ۱۵۰ هزار میلیون وام تعلق می‌گیرد.

فعالیت یک هزار و ۲۰۰ صندوق قرض الحسنه در استان
وی فعالیت یکهزار و ۲۰۰ صندوق قرض الحسنه در استان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی خواند و ادامه داد: ۶۷ هزار نفر عضو این صندوق در استان هستند و کل موجودی در گردش آن ۲۵ میلیارد تومان بوده و برای مشاغل خانگی خرد و زودبازده اعطا می‌شود.

تهیه و توزیع ۳۱۹ هزار بسته معیشتی
ملک لو به ادامه فعالیت قرارگاه امام حسن (ع) در اجرای رزمایش کمک مومنانه نیز اشاره و اظهارداشت: بنا به تاکید رهبر انقلاب برای کمک به قشر آسیب پذیر کمک‌های مومنانه همچنان ادامه دارد که در سال گذشته ۳۱۹ هزار بسته معیشتی با ارزش بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان تهیه و بین جامعه هدف توزیع شده است.
وی همچنین به اهدای جهیزیه، اهدای کارت هدیه، بسته تحصیلی، کمک به آزادی زندانیان، ذبح قربانی، بن خرید کالا و … را نیز در قالب کمک‌های مومنانه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و ارزش هزینه‌ای آن را ۱۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

کمک ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهادگران آذربایجان شرقی به زلزله زدگان خوی
ملک لو همچنین فعالیت شش قرارگاه جهادی با حضور جهادگران مراغه، جلفا و تبریز از دیگر اقدامات جهادگران در کمک به مردم زلزله زده خوی نام برد و افزود: هر روز ۹ هزار پرس غذا توسط جهادگران بین مردم زلزله زده توزیع می‌شد و علاوه بر آن جهادگران در آواربرداری، ارائه کالا و خدمات دیگر نیز به کمک مردم شتافتند که در مجموع ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رقم کمک‌های نقدی و غیر نقدی شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا به حضور جهادگران در قرارگاه نوروزی و ارائه خدمات به مردم توسط آنها اشاره و بیان کرد: نوروز سال ۱۴۰۱ هفت قرارگاه نوروزی در ۱۲ عرصه با حضور یکهزار جهادگر به مردم خدمات رسانی کردند که این ارقام در نوروز امسال به ۲۴ قرارگاه و با حضور ۳۱۹ گروه جهادی رسید.
انتهای پیام/
اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار