مستمندان تبریز:

برای انتقال فرهنگ کار باید دست به دامان بانوان شد

1402/02/18 - 17:29 - کد خبر: 91998 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی گفت: با ایجاد نگاه اقتصاد فرهنگی برای آیندگان در حوزه ارتقاء توانمندی زنان و به تبع آن ارتقاء توانمندی جامعه، می تواند سبب مسیر گشایی توانمندی اقتصادی کشور باشد.

به گزارش نصر، "زهرا کوهی" با حضور در چهارمین نمایشگاه هنری به رنگ بهار ویژه بانوان سرپرست خانوار، در گفت و گو با نصر اظهار کرد: بحث اشتغال بانوان اشتغال مبتنی بر خانواده است. بانویی که در کسب و کار خانواده محور کار می کند و در کنار خانواده کسب درآمد کرده و با احساس رضایت خود را موثر در فرایند مدیریت خانواده می بیند.
وی افزود: برحسب اینکه بانوان ما به اقتضاعات و شرایط حاکم در جامعه، جزو گروه های خودسرپرست قرار گرفته اند، علاوه بر گذران امورات زندگی خود، یک بانوی کنشگر و اثرگذار در جامعه و کسب و کار محسوب می شوند.
کوهی تصریح کرد: بهترین بستر برای معرفی کسب و کارهای بانوان کنشگر، بسترهای پرتردد شهر است. به حسب دستور رئیس جمهور مبنی بر استفاده از نمایشگاه های داخل شهر حتی در میادین ورودی شهر و استفاده از پتانسیل بانوانی که دارای حرفه های صنایع دستی و خانگی هستند، اگر از پتانسیل بانوان در حوزه کسب و کار به نحو احسن بهره مند شویم، بی تردید به فرمان رهبر در مهار تورم و رشد تولید عمل کرده ایم.
وی با بیان اینکه بانوان انتقال دهنده فرهنگ هستند، تاکید کرد: در حوزه انتقال فرهنگ کار باید دست به دامن بانوان و مادران باشیم. باتوجه به اینکه چند سالی درگیر اپیدمی کرونا بودیم، نسل نوجوان و جوان درگیر یک رخوت، تنبلی و بی مسئولیتی شده ایم.
مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در سطح شهر به منزله گفتمان است. انتقال فرهنگ کار بانوان یعنی اینکه بانوان در داخل خانه نیز مولد کار و برچرخه اقتصاد جامعه اثرگذار هستند.
کوهی افزود: با ایجاد نگاه اقتصاد فرهنگی برای آیندگان در حوزه ارتقاء توانمندی زنان و به تبع آن ارتقاء توانمندی جامعه، می تواند سبب مسیر گشایی توانمندی اقتصادی کشور باشد.
وی عنوان کرد: در راستای حمایت مادی و اولیه از بانوان خودسرپرست و بی سرپرست، سال قبل معاونت زنان ریاست جمهوری با در نظر گرفتن بودجه ای در خصوص حمایت از بانوان کارآفرین، تفاهم نامه ای با استان ها بستند.بی تردید اگر حوزه مهارتی و علمی همراه با نوآوری نباشد، به مرور زمان کنار گذاشته می شوند. در این راستا با سازمان فنی حرفه ای و جهاد کشاورزی استان جهت دانش محورسازی بانوان تفاهم نامه ای بستیم؛ این در حالی است که می توانیم با مهارت پروری بانوان، در کنار صنایع سنگین نیز انتقال دهنده فرهنگ کسب و کار بانوان ایرانی باشیم.
مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی ابراز کرد: سال قبل  برای آن دسته از بانوانی که برای گرفتن وام ضامن ندارند و از طرف استانداری، بهزیستی وکمیته امداد به صندوق ضمانت بانوان معرفی شده و معاونت ریاست جمهوری ضامن آن دسته از بانوان شد. 
کوهی در پایان تصریح کرد: در راستای حمایت از بانوان کارآفرین خودسرپرست با صندوق کارآفرین امید نیز تفاهمنامه همکاری داریم؛ لذا بانوان کارآفرین اگر طرحی در راستای توسعه  اشتغال خود به امور بانوان استانداری معرفی کرده و تائید شود، می توانند با درصد بسیار پائین از صندوق کارآفرین امید تسهیلات دریافت کنند.
انتهای پیام/
برای انتقال فرهنگ کار باید دست به دامان بانوان شد سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار