حضور پررنگ بانوان توانمند تبریزی در نمایشگاه هنری به رنگ بهار|

رنگ بهار توانمندی بانوان تبریزی 

1402/02/18 - 13:25 - کد خبر: 91976 نسخه چاپی

نصر: چهارمین نمایشگاه هنری به رنگ بهار ویژه بانوان سرپرست خانوار توسط امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه یک تبریز 16 اردیبهشت افتتاح و تا 18 اردیبهشت ماه دایر خواهد بود.

به گزارش نصر، بهره‌ مندی و استفاده از ظرفیت بانوان کارآفرین به عنوان موتور محرکه و پیشران توسعه، موجب خلق ارزش می‌شود که بی تردید می توان به واسطه آن توسعه را رقم زد.


 
"امیر نصیر بیگی"، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در گفت و گو با خبرنگار نصر گفت: در راستای سیاست های سال جدید شهرداری تبریز، مقرر گردیده تا در محل های مختلف به صورت ثابت و بازارجه های موقت از توانمندی های زنان سرپرست خانوار، زنان معلول و کم توان مشاغل خانگی و حمایت شود.
وی اظهار کرد: براساس سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته، تلاش است با توانمند سازی این بانوان و حرکت در مسیر رشد اقتصادی، شاهد رقم خوردن اتفاق‌های مثبت در حوزه اقتصادی بانوان، به ویژه بانوان سرپرست خانوار صورت گیرد.
نصیربیگی افزود: زنانی که فضایی برای ظهور و بروز توانمندی هایشان ندارند، می توانند با فراهم ساختن زمینه های مناسب و همچنین حذف واسطه ها، کیفی ترین وسایل را با بهترین قیمت به دست مصرف کنندگان برسانند از طرفی با معرفی اجناس و تولیدی هایشان توانمندتر شوند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه به همت شهرداری منطقه یک تبریز در مناطق ده گانه و اماکن پرتردد شهر به صورت ویژه نمایشگاه توانمندی بانوان به مدت سه روز با حضور بیش از صد نفر غرفه دار صورت گرفته است. 
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز تصریح کرد: نمایشگاه بعدی منطقه یک در باغ شمس تبریزی دایر خواهد شد. استقبال بی نظیر از چنین نمایشگاه هایی به منزله نیاز مردم این شهر به برگزاری نمایشگاه ها در قسمت های مختلف شهر است. لذا تمامی مناطق شهرداری باید این روال را ادامه دهند.
وی به برگزاری جشنواره تابستانی تبریز در ماه آینده خبر داد و گفت: با فرا رسیدن ماه خرداد، جشنواره تابستانی تبریز را به همراه برنامه های شاد اجتماعی، فرهنگی و هنری و به پیوست آن نمایشگاه بانوان را برگزار خواهیم کرد.
نصیربیگی اذعان کرد: در چند نقطه از شهر چند محل دائمی برای فروش محصولات بانوان اشتغال آفرین و سرپرست خانوار وجود دارد  و از طرفی در حال رایزنی هستیم تا چند مجموعه را به این مجموعه اضافه کنیم. این در حالی است که استمرار بازارچه های موقت در مناطق پرتراکم برای اقتصاد بانوان از اهمیت و تاثیرگذاری فراوانی برخوردار است.


"فخری" مسئول پارک شمس تبریز در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: 
در راستای حمایت از بانوان سرپرست خانواده، به همت شهردار منطقه یک و مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز  و همچنین مدیریت برج بلور، چهارمین نمایشگاه رنگ بهار که عمدتا زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین هستند، به مدت سه روز از 16 اردیبهشت ماه تا 18 اردیبهشت ماه از صبح 11 الی 21 عصر در ضلع غربی برج بلور برگزار شد.
بیش از صد نفر از بانوان توانمند تبریزی با شرکت در نمایشگاه هنری به رنگ بهار، تولیدات و محصولات خود را در این نمایشگاه ها به عرصه فروش می گذارند
باتوجه به اطلاع رسانی هایی که انجام گرفته، شاهد استقبال بی نظیر غرفه داران و همچنین مردم هستیم. از همشهریان عزیز دعوت میکنیم تا در این نمایشگاه در راستای حمایت از بانوان حضور پیدا کنند
مسئول پارک بانوان تبریز بابیان اینکه ارتقای کیفیت تولیدات و توانمندسازی بانوان خانه‌دار و سرپرست خانوار دارای اهمیت خاصی است تا بتوانند برای فروش محصولات تولیدی خود به بازار وصل شوند، ادامه داد: یکی از این راه‌ها برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فصلی و محلی در طول سال است که شهرداری منطقه یک تبریز در این راه اقدامات موثری داشته است.
فخری تصریح کرد: مشاغل خانگی نقش مهمی در احیای برخی هنرها و صنایع دستی خانگی فراموش شده و توسعه تولید داخلی، ارتقای جایگاه بانوان در اقتصاد خانواده و افزایش روحیه خودباوری در آن‌ها دارد.
انتهای پیام/
رنگ بهار توانمندی بانوان تبریزی  سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار