خبر/

بسیج‌سازندگی آذربایجان‌شرقی ۳۱ درصد اعتبارات اقتصاد مقاومتی را جذب کرد

1402/02/17 - 15:09 - کد خبر: 91911 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی اعلام کرد: تاکنون ۱۳۳ میلیارد تومان از اعتبارات اقتصاد مقاومتی معادل ۳۱ درصد مجموع سهم استان جذب شده است.

به گزارش نصر، سرهنگ محمد ملک لو روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس بسیج سازندگی، سهم آذربایجان شرقی از محل مزبور را ۴۲۸ میلیارد تومان معادل ۱۹ درصد کل اعتبارات کشوری اعلام کرد و گفت: تلاش می شود بقیه این اعتبار نیز تا پایان خرداد ماه امسال جذب شود.
وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی استان در جذب اعتبارات اقتصاد مقاومتی و اجرای جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، رتبه اول کشوری را کسب کرده است، ادامه داد: استان های فارس و گلستان پس از آذربایجان شرقی در رده های بعدی جذب اعتبارات فوق قرار دارند و تاکنون بیش از چهار هزار طرح از سوی بسیج سازندگی استان به بانک های عامل معرفی شده است و یک هزار و ۲۰۲ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.
ملک لو با اشاره به اینکه اعتبارات و تسهیلات فوق برای کارآفرینی و اشتغال زایی پرداخت می شود از اینکه بانک های استان همکاری های لازم و کافی را با طرح های معرفی شده، نداشته اند، ابراز گلایه کرد و افزود: چنانچه بانک های عامل همکاری های لازم را انجام دهند تا پایان خرداد ماه سهمیه استان از محل تبصره ۱۶ قابل جذب و تحقق خواهد بود.
وی میانگین سهم هر استان از اعتبارات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال گذشته کشور را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: سهم آذربایجان شرقی چهار درصد از این رقم بیشتر است.
ملک لو با بیان اینکه سقف تسهیلات یادشده به ازای هر نفر اشتغال در کارگاه ها ۱۵۰ میلیون تومان و این رقم تا میزان چهار میلیارد تومان برای هر کارگاه قابل پرداخت است، میزان کارمزد آن را چهار درصد و مدت بازپردخت این تسهیلات را هفت ساله اعلام کرد.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی و به خصوص مسئولان بانک های عامل درخواست همکاری بیشتر با بسیج سازندگی آذربایجان شرقی کرد و با تاکید بر اینکه اعتبارات مزبور برای اشتغال زایی و نیز جلوگیری از مهاجرت افراد از شهرهای کوچک و روستاها به کلانشهرها بسیار موثر است، گفت: هم اکنون ۶۹ درصد از افراد متقاضی منتظر پرداخت بانک های عامل هستند .
رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی وسعت و حجم فعالیت های این مجموعه را بسیار وسیع خواند و با اشاره به اینکه طی ۲۳ سال فعالیت کارنامه ای درخشان در حوزه های مختلف خدماتی، عمرانی، اشتغال زایی، بهداشتی، جهاد تبیین، بصیرتی و فرهنگی از خود به جای گذاشته است، یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور فعالیت می کنند و سهم آذربایجان شرقی از این تعداد بیش از چهار هزار گروه است که در نقاط مختلف و دورافتاده به فعالیت های خدماتی خود ادامه می دهند.
ملک لو از اجرای برنامه های مختلف و متنوع جهادی در قالب محرومیت زدایی و خدمت رسانی طی هفته بسیج سازندگی در آذربایجان شرقی خبر داد و شهدای جهادگر، قیام به قسط برای تحقق عدالت و پیشرفت، هجرت و اردوهای جهادی، ارایه هنرمندانه جهاد، همیاری و مواسات جهادی، جهاد فرهنگی و معنویت افزایی و امیدآفرینی، جهاد اقتصادی، جهاد تبیین و بصیرت افزایی، اندیشه ورزی و تولید فکر، ترویج و گفتمان سازی تفکر جهادی را عناوین روزشمار این هفته اعلام کرد.
وی خدمات عمرانی بسیج سازندگی را یکی از مهمترین عرصه های فعالیت گروه های جهادی آذربایجان شرقی بیان کرد و ادامه داد: اجرای طرح های مختلف آبرسانی، مشارکت در اجرای طرح ملی نهضت مسکن، ایجاد مجتمع های آبرسانی، ایجاد و احیای قنات ها، کانال کشی روستایی، جاده سازی بین مزارع، ساخت مراکز سلامت و خانه های بهداشت و آسفالت ریزی از جمله فعالیت های این مجموعه در طول سال است.
ملک لو با اشاره به اهداف اصلی تشکیل بسیج سازندگی، تحقق رهنمودهای مقام رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان کشور برای سازندگی، تعامل با ادارات و سازمان های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم، ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در بین جوانان استمرار ارزش های بسیج و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میادین کار، تلاش و سازندگی را از جمله این اهداف برشمرد.
۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را صادر کردند.
انتهای پیام/
بسیج‌سازندگی آذربایجان‌شرقی ۳۱ درصد اعتبارات اقتصاد مقاومتی را جذب کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار