مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

احیای کارکرد حقیقی مساجد نیازمند همت عمومی است

1402/02/17 - 13:18 - کد خبر: 91901 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: احیای کارکرد حقیقی مساجد نیازمند اتحاد و یکپارچگی همه متولیان امر است.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی در آئین تجلیل از برگزیدگان محافل و رویدادهای قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی؛ اظهار کرد: احیای کارکرد حقیقی مساجد نیازمند اتحاد و یکپارچگی همه متولیان امر است.
وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه احیای جایگاه، نقش و کارکرد اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد و همچنین تربیت نیروهای مؤمن، متعهد و  انقلابی کارآمد نقش مهمی بر عهده دارند.
بلاغی با اشاره به راه اندازی بیش از یکصد پایگاه قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان یکی از مراکز فعال و مؤثر در نهضت بازگشت به مسجد، دارای ظرفیت‌های مهم و ارزنده ای هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی با اشاره به این‌که هر کار فرهنگی که در مساجد شکل گیرد، ماندگار خواهد بود، گفت: امید است با استفاده از ظرفیت بی‌بدیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بتوانیم به شکل یک شبکه توانمند در رسیدن به اهداف عالی و بلندمدت انقلاب اسلامی موفق باشیم.
بلاغی با اشاره به اهمیت برون‌سپاری فعالیت به نهادهای مردمی و دوری از تصدی‌گری دولت در برنامه‌های فرهنگی و هنری، ادامه داد: امیدواریم دیگر نهادهای فرهنگی نیز به دور از تصدی‌گری بتوانند در زمینه مردمی‌سازی فعالیت‌ها و نهضت بازگشت به مساجد اقدامی جدی و عملی داشته باشند.
در پایان این مراسم ضمن رونمایی از پوستر شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان؛ از برگزیدگان محافل و رویدادهای قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، مسابقات سخنوری و قصه گویی و همچنین تصویرگری قصه های قرآنی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
احیای کارکرد حقیقی مساجد نیازمند همت عمومی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار