امام جمعه تبریز:

مساجد بهترین بستر برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

1402/02/17 - 11:14 - کد خبر: 91878 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مساجد را بهترین بستر برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت: فعالیت‌ این مراکز طی ماه‌های گذشته چشم‌گیر و تحسین‌برانگیز بوده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آئین تجلیل از برگزیدگان محافل و رویدادهای قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و افتتاحیه مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان و آغاز رسمی فعالیت پایگاه های قرآنی، اظهار کرد: مساجد باید پایگاه‌های تقویت و ارتقای باورها و اعتقادات دینی آحاد جامعه باشند.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که مسجد از دیرباز پایگاه امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی بوده است، خاطرنشان کرد: در دوران کنونی نیز مساجد بهترین بستر برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دینی بوده و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری یکی از نهادهای مردمی فعال و موثر در این حوزه هستند. 
وی افزود: مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش فعال وموثری داشته‌اند، در این راستا نقش و تکلیف کانون‌های فرهنگی هنری سنگین‌تر است و متولیان این مراکز باید بتوانند به دور از موازی‌کاری و با هم‌افزایی و تعامل با دیگر ارگان‌ها و نهادها عملکرد مؤثری داشته باشند. 
امام جمعه تبریز ادامه داد: کانون‌های مساجد باید بتوانند نیروهای انقلابی همچون شهید سردار سلیمانی در دل همین مساجد تربیت کنند، هنر یک مسجدی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و تربیت صحیح منتظران واقعی ظهور است.
 آل‌هاشم با تاکید بر اینکه طرح و تدوین بسته‌های فعالیت قرآنی می‌تواند یکی از عوامل جذب به مساجد و انس هر چه بیشتر با فعالیت‌های قرآنی باشد، گفت: پایگاه‌های قرآنی مساجد باید بتوانند با احیای فعالیت‌های قرآنی زیرساخت‌های لازم برای ایجاد جذابیت و افزایش رغبت برای خواندن قرآن و حفظ آیات الهی را فراهم کنند.
وی تشریح کرد: استمرار در فعالیت پایگاه‌های قرآنی مساجد را نیازمند تعامل و تقسیم کاری بین متولیان مسجدی و بهره گیری از ظرفیت همه مراکز مستقر در مسجد کرده و علاوه بر تربیت نیروهای قرآنی، حافظان و قاریان در کانون های مساجد؛ میزان تعهد قلبی و عملی به آموزه‌های قرانی نیز باید مورد توجه جدی قرار دارد.
آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که فعالیت‌ ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان طی ماه‌های گذشته چشم‌گیر بوده است، افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد و استفاده از ابزارها و عناصر جذاب هنری مانند شعر، داستان، سرود، نمایش، نقاشی و دیگر رشته‌های هنری باعث رغبت هرچه بیشتر برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بتوانند علاوه بر فعالیت‌های قرآنی؛ در تمامی رشته‌های هنری و حتی علمی حرفی برای گفتن داشته باشند تا بتوانند نیاز روز کودکان، نوجوانان و جوانان در بطن مساجد را برطرف کنند.
گفتنی است، درپایان این مراسم ضمن رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان؛ از برگزیدگان محافل و رویدادهای قرآنی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
مساجد بهترین بستر برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار