رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مطرح کرد:

اجرای طرح ایمن‌سازی در ۵۰ مدرسه حاشیه راه‌های آذربایجان‌شرقی

1402/02/16 - 16:37 - کد خبر: 91842 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال طرح ایمن سازی فیزیکی مقابل ۵۰ مدرسه حاشیه راه ها، تقاطع‌ها، سه راهی، محل‌های عبور عابرپیاده و موتورسیکلت سواران از سوی این اداره در حال اجراست.

به گزارش نصر، روح الله رضایی با بیان اینکه این طرح برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار برای دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها از سوی این اداره اجرا می شود، افزود: این طرح در سال گذشته در ۴۵ مدرسه شهرستان های ملکان، هوراند، بستان آباد، سراب، هریس، مراغه، اهر، کلیبر، خداآفرین، عجبشیر، بناب، مرند، شبستر و جلفا اجرا شد.
وی آموزش و نمایش حضوری در ۶۷ مدرسه حاشیه راه های آذربایجان شرقی به همراه توزیع نوشت افزارهای ایمنی را از دیگر اقدمات این اداره برای ارتقا ایمنی تردد دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها اعلام کرد.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته برای ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب پذیر راه ها، آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل کلاه ایمنی، بروشور آموزشی و نصب بازتاب آشکارساز در ۱۰۰ محل شامل ۵۷ روستا، ۱۳ پاسگاه و بیش از ۳۰ محل دیگر انجام شد.
رضایی، جامعه هدف این آموزش ها را بیش از هفت هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این دوره های آموزشی در روستاهای با فراوانی تصادفات، محل پاسگاه های پلیس راه ، هفته بازارها و میادین دواب برگزار شد.رضایی، جامعه هدف این آموزش ها را بیش از هفت هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این دوره های آموزشی در روستاهای با فراوانی تصادفات، محل پاسگاه های پلیس راه ، هفته بازارها و میادین دواب برگزار شد.
وی یادآور شد: این اداره در سال جاری نیز طرح های ارتقای ایمنی تردد به کاربران آسیب پذیر راه ها به صورت حضوری در حداقل ۵۰ روستا و ۵۰ محل خاص دیگر را اجرا می کند.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال جاری آشکارسازی ۲ هزار دستگاه ناوگان باری استان انجام می شود، گفت: طرح آشکارسازی ناوگان باری نیمه سنگین و سنگین استان برای ارتقای ایمنی تردد در حال اجراست.
آشکارسازی یکهزار و ۴۷۶ دستگاه ناوگان باری آذربایجان شرقی
رضایی افزود: بر این اساس آشکارسازی یکهزار و ۴۷۶ دستگاه ناوگان باری این استان شامل ۷۳۲ دستگاه زیر ۱۳ متر و ۷۴۴ دستگاه بالای ۱۳ متر با نصب علایم هشدار دهنده در سال گذشته انجام شده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته در اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد احشام در راه ها و با هدف دیده شدن احشام از سوی رانندگان عبوری، حدود سه هزار گردن آویز آشکارساز در بیشتر شهرستان های استان بر گردن احشام نصب شد.
انتهای پیام/
اجرای طرح ایمن‌سازی در ۵۰ مدرسه حاشیه راه‌های آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   امیر   12 ماه پیش  

کاش خبرنگاران فرهیخته نصر از مسولان راهداری سوال فرمایند که ایا برنامه ای برای کمربندی شهرستان ایلخچی دارند؟
پژوهشیار