در اولین همایش تازه های علوم و فناوری های نوین پزشکی در تبریز مطرح شد

۱۹ درصد هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز جز دانشمندان دنیا هستند

1402/02/18 - 08:28 - کد خبر: 91838 نسخه چاپی

نصر: اولین رویداد دانشکده علوم نوین پزشکی با عنوان همایش تازه های علوم و فناوری های نوین پزشکی صبح ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، همایش در محورهای بیوتکنولوژی پزشکی، نانو تکنولوژی پزشکی، پزشکی مولوکلی، مهندسی بافت، بیولوژی تولید مثل، علوم سلولی کاربردی، علوم اعصاب و مهندسی پزشکی به مدت سه روز در دانشکده علوم نوین پزشکی دانشگاه تبریز از ۱۶ لغایت ۱۸ اردیبهشت برگزار می شود.
مریم پاشایی رئیس دانشکده علوم نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دبیر همایش تازه های علوم و فناوری های نوین پزشکی با اشاره به اینکه ۸ رشته فعال در این دانشکده دانشجو می پذیرد و ۴ رشته در دست اقدام است، افزود:۱۹ درصد هیئت علمی دانشگاه جز دانشمندان دنیا هستند و برای اولین بار در گروه مهندسی پزشکی این دانشکده ازمایشگاهی برای  تامین و تعمیر دستگاه های علوم پزشکی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه افزایش پژوهش ها و توانمند سازی استادها و دانشجویان برای تولید محصولات پژوهش محور و تجاری سازی آنها از اهداف این مرکز علم و دانش است، گفت: محصولات فناوری و اختراعات متعددی به دست داشجویان و اساتید خوش استعداد دانشکده  ثبت شده است.
وی با اشاره به هدف همایش، ادامه داد: بررسی پیشرفت های اخیر در علم پزشکی نوین برای همراه بودن در مراحل پیشگیری و درمان بیماری های مختلف از اهداف برگزای تازه های علوم و فناوری های نوین پزشکی است.
پاشایی اضافه کرد: ۱۱۰ تعداد مقاله در عناوین پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شده بود و بعد از بررسی ۳۱ عنوان شایسته سخنرانی و ۷۲ مقاله به عنوان پوستر ارائه شد.
وی برگزاری چنین همایش هایی را گامی در جهت خودکفایی و نیل به دانشگاه نسل سوم دانست.
انتهای پیام/
۱۹ درصد هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز جز دانشمندان دنیا هستند گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار