مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

مدیریت بحران تبریز نیازمند پهنه بندی لرزه‌ای است/ حل بحران حاشیه نشینی در تبریز نیازمند یک مدیریت راهبردی

1402/02/16 - 11:26 - کد خبر: 91798 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز یک شهر کلان است و حساسیت و اهمیت مدیریت بحران آن کمتر از تهران نیست، گفت: تبریز نیازمند پهنه بندی لرزه‌ای است، سند مقدماتی این مهم در هلال احمر استان کار شده، اما تکمیل آن نیازمند هزینه است.

به گزارش نصر، حمید منجم در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی، افزود: در طی هفته هلال احمر ۷ پروژه عمرانی ناتمام که از برنامه چهارم توسعه نیمه کاره رها شده بود با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد در طول سال ۱۴۰۱ تکمیل شده که در هفته هلال احمر افتتاح خواهد شد.
وی افزود: پایگاه‌های امداد نجات صوفیان، تسوج، کلیبر و جلفا و انبارهای امدادی تسوج، آذرشهر و ملکان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد در طول سال ۱۴۰۱ تکمیل شده که در هفته هلال احمر افتتاح خواهد شد.
منجم در ادامه افزود: تعداد هشت پایگاه امداد و نجات در مناطق مختلف و صعب العبور آذربایجان شرقی مکان یابی و طراحی شده است که می‌تواند عملیات اجرایی حداقل چهار پایگاه در سال جاری انجام شود که در این زمینه نیازمند حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آمادگی هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری از آسیب‌ها و مدیریت زلزله احتمالی در تبریز، گفت: تبریز یک شهر کلان است و حساسیت و اهمیت مدیریت بحران آن کمتر از تهران نیست، ما در این خصوص در حوزه خودمان نقشه مخاطرات طبیعی تبریز را تهیه کرده و طرح‌های مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری آن را به ترتیب اولویت تدوین کرده‌ایم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تاکید کرد: تبریز نیازمند مدیریت واحد شهری است تا طرح‌های پیشگیری از بروز آسیب در مواقع بحران آن به سرعت پیشرفت کنند، این موضوع سال هاست که مورد تاکید کارشناسان قرار دارد، اما هنوز اجرایی نشده است.
منجم با بیان اینکه مشکلات فعلی تبریز در حوزه مدیریت بحران متولد امروز نیست، گفت: مشکلات فعلی شهر کلان تبریز متبلور کاستی‌های مدیریتی گذشته است و همت بزرگ مسئولان را می‌طلبد تا معضلاتی از قبیل بحران حاشیه نشینی به سرعت و قبل از وقوع بحران حل شوند.
وی اضافه کرد: مشکلاتی از قبیل حاشیه نشینی از عمده مسائل تبریز در مدیریت بحران است و متاسفانه روند فعلی هم در این خصوص رو به بهبود نیست. معتقدیم باید با یک مدیریت راهبردی مساله مهم حاشیه نشینی در تبریز برطرف شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تاکید کرد: تبریز نیازمند پهنه بندی لرزه‌ای است، سند مقدماتی این مهم در هلال احمر استان کار شده، اما تکمیل آن نیازمند هزینه است.
منجم در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱ بیمارستان در مناطق محروم مستقر کرده‌ایم افزود: در هفته یک بیمارستان صحرایی و یک کاروان سلامت در حومه تبریز برگزار خواهیم کرد و مهمترین کاروان سلامت در شهرستان کلیبر با استقرار ۲۵ یونیت دندانپزشکی برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر متولی امور جوانان در زمینه آموزش همگانی، توسعه فرهنگ خدمت داوطلبانه و بشردوستانه و اوقات فراغت است اظهار داشت: جمعیت جوانان هلال احمر از ۲۰ هزار نفر در دوره گذشته در طول سال ۱۴۰۱ به ۸۰ هزار نفر افزایش یافته است که جمعیت هلال احمر برای ایشان در هفته هلال برنامه ۱۰ هزار نفری فرهنگی با عنوان جوانان تمدن ساز تدارک دیده است.
انتهای پیام/
مدیریت بحران تبریز نیازمند پهنه بندی لرزه‌ای است/ حل بحران حاشیه نشینی در تبریز نیازمند یک مدیریت راهبردی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار