سرپرست اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان زنجان خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی در زنجان

1398/09/20 - 11:33 - کد خبر: 9177 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان زنجان گفت: ذخایر امسال به لحاظ تامین کردن نهاده‌های دامی نسبت به سنوات گذشته بالای ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، قاسم معینی در گفت‌وگویی اظهار کرد: وضعیت استان به لحاظ ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی در بهترین حالت خود قرار دارد. کمبود نهاده دامی در استان وجود ندارد و هیچ نوع دغدغه‌ای در تامین جو، ذرت و کنجاله سویا در استان تا یک‌ سال وجود ندارد.

وی افزود: برای جو و ذرت و نیز کنجاله سویا به اندازه کافی ذخیره‌سازی اعمال شده است و فضای کافی جهت نگه‌داری آن‌ها نیز وجود دارد.

این مسئول در ارتباط با منبع تامین نهاده‌های دامی، افزود: با توجه به اینکه واردات کافی در این زمینه صورت گرفته است، لذا در همه استان‌هایی که انبارهای مازاد دارند این ذخیره‌سازی صورت می‌گیرد که این واردات از کشورهایی همچون برزیل، اوکراین و کشورهای آسیای میانه صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان زنجان در ارتباط با چگونگی توزیع این نهاده‌های دامی، گفت: این نهاده‌های دامی از سوی مرکز پشتیبانی امور دام کشور متناسب با نیاز کشوری و تنظیم بازار نهاده به استان تخصیص داده می‌شود.

معینی در خصوص قیمت کنونی این نهاده‌های دامی در استان زنجان، اظهار کرد: قیمت کنونی کنجاله سویا ۲۵۵۰ تومان درب انبار استان، برای جو ۱۶۰۰ تومان و برای ذرت نیز ۱۶۰۰ تومان به صورت پرداخت درب انبار استان است.

انتهای پیام

افزایش ۵۰ درصدی ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی در زنجان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار