دبیر انجمن نجوم دانشگاه تبریز خبر داد:

دانشگاه تبریز، میزبان برنامه های هفته نجوم

1402/02/16 - 09:40 - کد خبر: 91768 نسخه چاپی

نصر: دبیر انجمن نجوم دانشگاه تبریز گفت: هفته جهانی نجوم در دانشگاه تبریز همزمان با سرتاسر جهان با هدف ترویج علم نجوم و معرفی آن به عموم مردم برگزار شد.

به گزارش نصر، علی اهل‌حکم آباد دبیر انجمن نجوم دانشگاه تبریز و بازرس اتحادیه فیزیک کشور در گفتگو با نصر به مناسبت هفته نجوم، با اشاره به اینکه از سال ۹۶ انجمن نجوم دانشگاه تبریز شروع به فعالیت نمود و آغاز فعالیت وی از آبان۱۴۰۱ بوده است، گفت: هفته جهانی نجوم در سرتاسر جهان با هدف ترویج علم نجوم و معرفی به عموم مردم برگذار می شود.
وی با بیان اینکه در ایران هفته جهانی نجوم به غیر از ایام کرونا در تمام سال ها توسط ارگان های نجوم برگذار شده است، افزود: اجرای برنامه های نجوم در بعضی ایام دقیق در هفته جهانی به دلیل شرایط آب و هوایی کشور برگذار نمی شود، چون باید هم با تقویم قمری و هم شرایط جوی هماهنگ شویم.


وی اضافه کرد: سال قبل و امسال تمام ارگان های نجومی تبریز به صورت مشترک به برگزاری مراسم به صورت جشن تصمیم گرفته اند و برنامه ها با غرفه های علمی و سخنرانی علمی و هم بازدید از دومین افلاک نمای بزرگ کشور یعنی افلاک نمای دانشگاه تبریز که زیر مجموعه پژوهشکده کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز است، برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه امسال نیز پژوهشکده کاربردی فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه تبریز و انجمن نجوم ایاز تبریز و انجمن علمی دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز و انجمن علمی نجوم و انجمن علمی کوانتوم دانشگاه تبریز و انجمن ابوریحان بیرونی تبریز برای اجرای برنامه های هفته نجوم همکاری کردند، گفت: رنج سنی که در برنامه ها حضور داشتند از پیش دبستانی تا بالای ۸۰ سال بود.
دبیر انجمن نجوم دانشگاه تبریز اضافه کرد: آمار بازدید کنندگان نسبت به سال قبل افزایش یافته است و پیش بینی ما این بود که سال قبل بالای ۳ هزار نفر بازدید کننده داشته باشیم که میزبان ۶ هزار بازدید کننده شدیم و امسال نیز تا این لحظه بالای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر بازدید کننده داشته ایم.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته نجوم از یکشنبه شروع شده بود و با رصد زهره و مریخ در پارک ائل گلی در روز دوشنبه ادامه داشت و امروز نیز در روز جهانی نجوم  در دانشگاه تبریز میزبان دانش اموزان و عموم مردم برای رصد خورشید، ماه و اجرای برنامه های علمی متنوع هستیم و پنج شنبه نیز از ساعت ۱۸ رصد ماه مریخ و زهره خواهیم داشت.
انتهای پیام/
دانشگاه تبریز، میزبان برنامه های هفته نجوم گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار