مدیر عامل مؤسسه تسکین خبر داد:

بزرگ شدن تنش های اقتصادی، کوچک شدن امید/ نیاز 80 میلیاردی کودکان سرطانی در آذربایجان

1402/02/16 - 15:42 - کد خبر: 91761 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل مؤسسه تسکین با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه هزینه های درمان رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، گفت: هزینه های درمانی در سه ماه اخر به شدت افزایش یافت است و دلیل این موضوع تنش های اقتصادی کشور، قیمت ارز و تورم است، هرچه تنش اقتصادی زیاد می شود ،امید کوچک می شود.

به گزارش نصر، جواد میلانی در همایش خیرین موسسه حمایت از کودکان سرطانی با بیان اینکه سرطان جزئی از زندگی خانواده هایی است که کودکان آنها مبتلا به این بیماری هستند، افزود: فرزندان سرمایه زندگی یک خانواده هستند و در مجموعه تسکین تمام تلاش خود برای حفظ سلامتی و آرامش این سرمایه های ارزشمند را می کنیم.
وی اضافه کرد: یک هزار و ۸۱۵ خانواده زیر نظر موسسه خیریه تسکین هستند و رنج سنی این کودکان بین ۳ ماهه تا ۱۶ ساله است که موسسه در تامین هزینه های درمانی و حمایتی کمک حال این عزیزان است‌، البته به ابلاغ معاونت درمان محدوده سنی کودک از ۱۴ سال به ۱۸ سال افزایش یافت و مقرر شد حامی کودکان تا سن ۱۸ سال باشیم.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه هزینه های درمان رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، گفت: هزینه های درمانی در سه ماه اخر به شدت افزایش یافت است و دلیل این موضوع  تنش های اقتصادی کشور، قیمت ارز و تورم است.
وی با اشاره به اینکه هرچه تنش اقتصادی زیاد می شود ،امید کوچک می شود، افزود: اکثریت کودکان قبل ابتلا به سرطان نیز در خانواده کم درامدی  متولد شده بودند و این بیماری و هزینه های درمان آن فشار بسیار زیادی وارد می کند، این در حالی است که وقتی امید به زندگی در سرطان افزایش میابد که دسترسی به درمان افزایش یابد.
مدیر عامل مؤسسه تسکین اضافه کرد: تلاش می کنیم هیچ کودکی بخاطر مسائل مالی از درمان عقب نیافتد و زندگی خود را از دست ندهد.
میلانی با بیان اینکه موسسه مردم نهاد برتر کشور انتخاب شد، ادامه داد: تا این لحظه ۸۴۷ پرونده کودک مبتلا به سرطان تحت حمایت موسسه تسکین در جریان است، افزود: با کمک خیرین تا کنون ۴۳۳ کودک درمان شده است و این معجزه مسئولیت اجتماعی است.
مدیر عامل مؤسسه تسکین با تاکید براینکه زمان و هزینه در درمان حرف اول را می زند، گفت: پیش بینی می شود در سال جدید هزار کودک تحت حمایت قرار گیرند و اگر ارز، تنش اقتصادی و تورم به این شکل ادامه داشته باشد، کار دشوار می شود و اگر سال اینده اگر بخواهیم درمان ها ادامه پیدا کند باید مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان برای هزینه درمان هزار کودک در سال اتی اهدا شود.
وی با بیان اینکه در چند روز گذشته یک دستگاه رگ یاب توسط خانواده کودک مبتلا به سرطان که سال گذشته فرشته شد و دنیا خود را عوض کرد به بیمارستان کودکان مردانی آذر اهدا شد، گفت: قلب بزرگ خیرین این شهر همیشه ما را به وجد آورده است و زمانی که اهدای این دستگاه به بیمارستان را شاهد شدم بار دیگر به این قضیه باور کردم.
این گزارش می افزاید، در انتهای همایش مراسمی در قالب گلریزان برای جمع آوری هزینه درمان کودکان مبتلا به سرطان برگزار شد و تا لحظه پایان همایش مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان توسط خیرین دست دلباز تبریزی حاضر در جلسه و تعدادی از خیرین خارج از کشور به صورت آنلاین پرداخت شد.
انتهای پیام/
بزرگ شدن تنش های اقتصادی، کوچک شدن امید/ نیاز 80 میلیاردی کودکان سرطانی در آذربایجان گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار