معاون استاندار آذربایجان شرقی:

شورای هماهنگی رسانه های شمال غرب تشکیل شود

1402/02/14 - 16:25 - کد خبر: 91718 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای تصمیم گیری موثر و تاثیرگذاری بیشتر، نیاز است که شورای هماهنگی رسانه های شمال غرب کشور راه اندازی شود.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از پروانه انتشار و نخستین شماره روزنامه سراسری و بین المللی ۶ زبانه سهند آذربایجان در تبریز اظهار کرد: ظرفیت بالایی در حوزه رسانه در استان وجود دارد، موقعیت جغرافیایی و همجواری با جمهوری آذربایجان، ترکیه و نزدیکی به عراق این فرصت را برای رسانه های استان مهیا کرده تا در تنویر افکار عمومی مردم منطقه نقش آفرینی کنند.
وی اضافه کرد: هیچ ابزاری به اندازه رسانه تاثیرگذاری ندارد و باید از این ابزار برای بیان افکار و آرمان های انقلاب و همچنین تنویر افکار عمومی استفاده کنیم و به شکل واحد و برنامه ریزی شده، نسبت به انتقال اخبار درست اقدام کنیم.
محمدی افزود: تحلیل هایی که در رسانه های داخلی و استان منتشر می شود نباید همدیگر را خنثی کند که متاسفانه به علت نبود شورای هماهنگی در استان، این مورد زیاد از سوی رسانه ها رعایت نمی شود و رسانه ها همدیگر را خنثی می کنند.
وی همچنین بر اهمیت موضوع امنیت و هویت ملی تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید این به موضوع پرداخت کنند زیرا که هیچ کشوری بدون توجه به این مقوله مهم، موفق عمل نکرده است.
محمدی به انتشار روزنامه ۶ زبانه در تبریز اشاره کرد و افزود: برای تاثیرگذاری در کشورهای پیرامون، نیاز به راه اندازی چنین روزنامه ای احساس می شد که البته در گذشته اینکار انجام می شد که به علت نامعلومی متوقف شد.
وی اهالی رسانه را سربازان جبهه فرهنگی عنوان کرد و گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اهالی رسانه باید دستاوردهای کشور در حوزه های مختلف را تبیین کنند که متاسفانه این یکی از مشکلات رسانه هاست و به خوبی دستاوردها را تبیین نکرده اند.
وی گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه شده اما کافی نیست و هراندازه ما در این مقوله کم کاری کنیم میدان برای دشمن بازتر می شود و با اخبار نادرست، ذهن ها را شستشو می دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاده اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه رسانه های داخلی در یکسال گذشته کار جهادی کردند و در تنویر افکار و همچنین جهت دهی به افکار عمومی تاثیرگذار بودند، گفت: در دنیای امروز، کشوری که رسانه قوی و صدای بلند و رسایی دارد در راهبرد افکار عمومی و نیل به اهداف موفق تر عمل کرده است.
سیدمحمدحسین بلاغی، توسعه رسانه های بین المللی در کشور را فرصتی برای حفظ، نشر و بسط گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ورود نشریات استان به این حوزه با توجه به قرار گرفتن استان در همجواری با چند کشور، اتفاق مبارکی است و فرصتی برای توسعه گفتمان انقلاب در این کشورهاست.
وی بیان کرد: آذربایجان شرقی در حوزه رسانه از استان های تاثیرگذار کشور است و رتبه بندی اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد و قرار گرفتن 13 رسانه از استان در بین یکصد رسانه برتر قرار موفقیت بزرگی است.
انتهای پیام/
شورای هماهنگی رسانه های شمال غرب تشکیل شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار