رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد؛

پیش‌بینی احتمال بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی

1402/02/14 - 11:20 - کد خبر: 91693 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ادامه ناپایداری طی امروز، احتمال بارش برف در نواحی سردسیر و ارتفاعات استان وجود دارد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز پنجشنبه در گفت و گو افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی در نواحی مستعد نیز موجب بارش تگرگ، ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدیدف بارش رگبار باران و غرش آذرخش می شود.
وی اظهار کرد: با عبور سامانه بارشی از جو استان، در روزهای جمعه و شنبه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می شود و از روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی دیگری وارد جو استان می شود.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره کاهش محسوس دما از روز گذشته تا اواخر امشب، گفت: احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته چاراویماق با دمای منفی یک درجه و جلفا با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهر آذربایجان شرقی بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد رسید.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
پیش‌بینی احتمال بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار