به همت اتحادیه طلا ،جواهر ،نقره و سکه تبریز صورت گرفت؛

سفر هیات ‌تجاری طلا و جواهر و نقره کشور به استانبول

1402/02/13 - 17:39 - کد خبر: 91657 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه طلا ،جواهر ،نقره و سکه تبریز از سفر هیات تجاری این صنف و صنعت به استانبول ترکیه خبر داد.

به گزارش نصر،  میر محمد پور اقدم شربیانی در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: هیات تجاری از اعضای اتحادیه طلا و‌جواهرو نقره تبريز و تهرانبه منظور بازدید از ظرفیت های علمی و تخصصی حوزه طلا و‌جواهر ترکیه به استانبول سفر کرده اند.
وی ادامه داد: این سفر به همت اتحادیه طلا و جواهر  و نقره و سکه تبریز صورت گرفته است و طی سه روز آینده در حال انجام است.
شربیانی تصریح کرد: بازدید از ظرفیت های علمی و تخصصی صنف طلا و‌جواهر استانبول، تبادل اندیشه فی ما بین فعالان این صنف در دو‌کشور، انتقال دانش‌های جدید مبتنی بر تکنولوژی و همچنین ارتقای سطح همکاری ها از جمله اهداف این سفر کاری است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره و سکه تبریز تاکید کرد: در روزهای آتی بازدید از چندین دانشگاه استانبول و مسؤلين نمايشگاهى نيز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم در راستای تقویت روابط‌علمی بین دو‌ کشور در خصوص صنعت طلا و‌جواهر گام‌های بلندی برداشته شود.
در جریان این سفر کاری ۱۵ نفر از فعالان صنعت طلا و جواهر تهران و تبریز همچنین محمد زارع مدیر کل صنایع خلاق وزارت صمت و نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران و برخی از اعضای هیات مدیره اتحادیه های تهران و‌ تبریز نیز حضور دارند.


این گزارش حاکی است؛ ترکیه پنجمین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان (آمریکا، هند، عربستان سعودی، چین و ترکیه) است.
ترکیه طلا و جواهرات را به بیش از یکصد کشور صادر می کند. بازارهای هدف این صنعت عمدتاً ایالات متحده ، امارات متحده عربی ، ایتالیا ، آلمان ، روسیه و اسپانیا هستند. ظرفیت صادرات ترکیه ۴۰۰ تن طلا در سال است اما کارشناسان تخمین می زنند که این کشور می‌ تواند به ظرفیت بالاتری نیز دست پیدا کند.
در ترکیه ، حدود سه هزار تولید کننده ، ۵۰۰ عمده فروش و ۲۵ هزار فروشگاه خرده فروشی وجود دارد. استانبول به عنوان یکی از مهم ترین مناطق تولیدی در ترکیه محسوب می شود که در زمینه سرمایه گذاری و خصوصاً صنعت جواهرات و طلاسازی ، از اهمیت بسیاری بالای برخوردار است. دیگر مناطقی که در این صنعت حائز اهمیت هستند آنکارا، ازمیر و آناتولی می‌ باشند.


بخش عمده ای از تجارت طلا و جواهرات ترکیه در استانبول و در “بازار طلا” انجام می شود. بازار طلا، بازاری محصور با صدها فروشگاه طلاسازی و جواهر فروشی است که جزئی از بازار بزرگ استانبول می باشد.
انتهای پیام/
سفر هیات ‌تجاری طلا و جواهر و نقره کشور به استانبول نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار