وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

روتاویروس جای نگرانی ندارد

1402/02/13 - 17:06 - کد خبر: 91655 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فعلا کمیته واکسن وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون کودکان در برابر روتاویروس مصوبه ای نداشته و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش نصر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه آمار کرونا در کشور کاهشی شده است، گفت: فعلا کمیته واکسن وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون کودکان در برابر روتاویروس مصوبه ای نداشته و جای نگرانی وجود ندارد.
بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه گفته می شود کودکان می‌بایست واکسن روتاویروس را تزریق کنند، گفت: فعلا کمیته واکسن وزارت بهداشت چنین چیزی را مصوب نکرده است و جای نگرانی برای این ویروس‌ها وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوالی درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو با توجه به آغاز فصل گرما گفت: بیماری‌ها به دو دسته آندمیک و پاندمیک تقسیم می‌شوند. هیچ کدام از این ویروس‌ها پاندمیک نیستند و موضعی محسوب می‌شوند.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در پایان مطرح کرد که آمار کرونا هم کاهشی شده است.
روتاویروس یک نوع بیماری عفونی است که بیشتر در نوزادان و کودکان دیده می شود؛ استفراغ و اسهال ناشی از ویروس که بیشتر در نوزادان و کودکان دیده می‌شود، ممکن است بین سه تا هشت روز طول بکشد.
انتهای پیام/
روتاویروس جای نگرانی ندارد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار