سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی؛

۳۰ درصد از تولیدات خوشه صنعتی ورنی بافی اهر صادر می‌شود

1402/02/13 - 15:56 - کد خبر: 91644 نسخه چاپی

نصر: سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پروژه توسعه خوشه ورنی بافی در اهر آغاز شد، گفت: ۳۰ درصد از تولیدات خوشه صنعتی ورنی بافی این شهرستان به خارج صادر می‌شود.

به گزارش نصر، سجاد مطلبی، روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این خوشه توان تولید سالانه حدود ۱۰۳ هزار مترمربع ورنی را دارد، افزود: بنابر مطالعات میدانی، ۲۰ درصد از تولید خوشه ورنی بافی اهر در منطقه ارسباران به فروش می رسد و ۵۰ درصد نیز به بازارهای مناطق مختلف کشور ارسال می شود.
وی اظهار کرد: در این خوشه به صورت غیررسمی حدود ۱۵ هزار نفر بافنده در منطقه ارسباران مشغول فعالیت بوده که از این تعداد ۱۱ هزار نفر از عشایر منطقه و بقیه ساکنان مناطق شهری و روستایی هستند.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت توسعه این خوشه، گفت: ۶۰۰ نفر از اعضای این خوشه دارای پروانه حقیقی بافندگی از سوی سازمان میرات فرهنگی هستند.
مطلبی، یادآوری کرد: فعالیت شاغلان خوشه ورنی بافی اهر عموما به صورت مشاغل خانگی، انفرادی و پاره وقت (یا شغل جانبی) است و در زمان کنونی فقط دو مجموعه به صورت کارگاهی فعالیت می کند.

شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در رتبه‌بندی کشوری اول شد
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: این شرکت در رتبه‌بندی کلی و نهایی شرکت‌های استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست را کسب کرد.
عملکرد یک ساله شهرک های صنعتی کل کشور با حضور معاون وزیر صنعت معدن تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در اردیبهشت سال جاری بررسی شد.
وی اظهار کرد: در این جلسه و در جمع بندی کل شاخص های مصوب مجمع اعم از شهرک سازی، صنایع کوچک، بهره برداری واحدهای جدید، واگذاری حق انتفاع و سایر موارد، استان آذربایجان شرقی با کسب امتیاز ۹۰ از یکصد بین ۳۱ استان حائز رتبه اول کشوری شد.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: این شرکت موفق شد در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و با بهره گیری از فرصت ها و مجموع منابع قابل دسترسی، موفق شد حداکثر منابع امکان پذیر را تامین و برنامه پیش بینی شده را اجرا کند.
مطلبی، با اشاره به شعار امسال مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید»، ادامه داد: امسال نیز برای تحقق شعال سال، در سطح شهرک های صنعتی استان ۳۵ برنامه با بیش از یک هزار زیرشاخه تدوین شده است که ۹۰ درصد برنامه ها مرتبط با واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی است.
وی یادآور شد: برنامه ریزی و ترویج فرهنگ تولید، شناسایی، استانداردسازی و رفع مسایل صنعتی و نیازهای فناورانه، بازاریابی و فروش محصولات واحدهای صنعتی، توسعه محصول و فناوری، عارضه یابی و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی، سرمایه گذاری و تامین مالی، راه اندازی مجدد و افزایش ظرفیت واحدها، توسعه زیرساخت ها و واگذاری حق بهره برداری از جمله برنامه های تدوین شده برای تحقق شعار سال جاری است.
انتهای پیام/
۳۰ درصد از تولیدات خوشه صنعتی ورنی بافی اهر صادر می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار