حسینی در جمع خبرنگاران:

الزامی ندارد که این چهار وزیر با هم معرفی شوند/ امیدواریم بعد از سفر رئیس‌جمهور درباره معرفی وزرا تصمیم‌گیری شود

1402/02/13 - 13:27 - کد خبر: 91632 نسخه چاپی

نصر: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مورد گزینه‌های دولت برای سه وزراتخانه گفت: هنوز هیچ چیزی قطعیت ندارد. امیدواریم بعد از سفر آقای رئیس‌جمهور به سوریه درباره این مسئله تصمیم‌گیری شود.

به گزارش نصر، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی دولت در پست‌های مورد نیاز به مجلس عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور باید تصمیم بگیرند امیدواریم هر چه زودتر این کار انجام شود. وزیر جهاد کشاورزی، صمت و آموزش و پرورش سه نفری هستند که باید معرفی شود. البته امیدواریم تشکیل وزارت بازرگانی هم هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار گیرد. دوفوریت طرح تصویب شده و کلیات آن هم باید مورد تصویب قرار بگیرد تا وزیر بازرگانی هم به مجلس معرفی شود.
وی افزود: الزامی ندارد که این چهار وزیر با هم معرفی شوند اما امیدواریم هر چه زودتر این چهار وزیر معرفی شود و کابینه کامل شود.
حسینی در واکنش به اینکه گفته می‌شود احتمال دارد منصوری معاون اجرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود، گفت: اینها شایعات و گمانه‌زنی است، هنوز هیچ چیزی قطعیت ندارد. امیدواریم بعد از سفر آقای رئیس‌جمهور به سوریه درباره این مسئله تصمیم‌گیری شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا که از کسی برنامه خواسته شده است، گفت: باید این را سخنگو بپرسید.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص واردات خودرو عنوان کرد: در این خصوص قبلاً هم اقداماتی انجام شد ولی مشکلاتی بر سر راه بود که این لایحه دو فوریتی مجدد به مجلس ارائه شد و مجلس هم همراهی کرد همین جا دارد از نمایندگان هم در خصوص تصویب لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی و هم در مورد واردات خودرو تشکر کنیم که می‌تواند در بازار خیلی موثر باشد. امیدواریم این لایحه کمک کند به اینکه قیمت خودرو کنترل شود.
وی در خصوص تغییر قانون انتخابات گفت: طرحی که نمایندگان دارند الان در دستور کار است و مراحل نهایی‌اش در حال انجام است البته برخی از مواد آن مجدد به کمیسیون ارجاع داده شده که اگر زودتر به نتیجه نرسد ما دو مرتبه به مشکل برمی‌خوریم. چون بحث استعفاها مطرح می‌شود و باید بر اساس آن قانون ۶ ماه قبل از ثبت‌نام‌ها استعفاها انجام شود اگر به موقع نرسد به سرنوشت دو دوره قبل دچار می‌شود.
حسینی ادامه داد: در قانون جدید بحث استعفا ۳ ماه پیش از ثبت نام وجود داشت. نمی‌دانم که تصویب می‌شود یا خیر اگر تصویب نشود همان شش ماه محسوب خواهد شد که می‌شود حدود ۸ ماه قبل از برگزاری انتخابات به عبارت دیگر در خرداد ماه باید این کار انجام شود.
وی گفت: امیدواریم برای انتخابات نکاتی که رهبر انقلاب درباره سلامت انتخابات، امنیت، مشارکت و رقابت تاکید کردند، همه دخیل باشد و قطعاً اقدامات دولت و مجلس در بهبود شرایط زندگی مردم می‌تواند عاملی باشد برای رضایت بیشتر، اعتماد افزون‌تر و مشارکت بیشتر مردم. قطعاً رسانه‌ها، احزاب و فعالان سیاسی هم در این زمینه می‌توانند نقش‌آفرین باشند.
حسینی در مورد احتمال مشورت با مجلس برای معرفی وزرا خاطرنشان کرد: ما قبل از معرفی نهایی یک بررسی استمزاجی انجام می‌دهیم ببینیم واکنش نمایندگان چه هست. مشورت‌های آنها را هم گرفته‌ایم باز هم در خدمت‌شان هستیم عزیزان برای وزارتخانه‌های مختلف افرادی را پیشنهاد کرده‌اند این‌ها را به آقای رئیس‌جمهور منتقل می‌کنیم در نهایت امیدواریم که چه زودتر این نتیجه‌گیری صورت گیرد.
وی درباره اینکه آیا گزینه‌ای از بین نمایندگان مطرح بوده است، گفت: بله، هم برای آموزش و پرورش همبرای وزارت صمت پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند ولی شاید راضی نباشند ما اسامی‌شان را بگوییم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مورد زمان معرفی این گزینه‌ها گفت: هنوز فرصت باقی است ولی با تاکیدی که حضرت آقا داشتند امیدواریم زودتر این کار انجام شود.
انتهای پیام/
الزامی ندارد که این چهار وزیر با هم معرفی شوند/ امیدواریم بعد از سفر رئیس‌جمهور درباره معرفی وزرا تصمیم‌گیری شود ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار