معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

حمل بار از پایانه های آذربایجان شرقی چهار درصد افزایش یافت

1402/02/12 - 13:55 - کد خبر: 91558 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ میلیون تن بار از پایانه‌های بار استان به نقاط مختلف کشور حمل شد، اظهار کرد: میزان بار حمل شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود چهار درصد افزایش داشت.

به گزارش نصر، کاظم تیمورزاده با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این اداره کل برای کاهش تخلفات اضافه بار، افزود: برخورد با تخلفات اضافه بار در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار و ۵۶۲ مورد بود که این تعداد در سال گذشته به ۶ هزار ۴۴۴ مورد رسید.
وی اظهار کرد: برخورد با تخلفات اضافه بار در سال گذشته در سطح جاده‌های استان نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱.۸ درصد کاهش یافته است.
معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۶۱۳ برگه بارنامه در استان صادر شده است.
تیمورزاده، تعداد مراکز معاینه فنی سنگین فعال راه در بخش ایمنی راه را هفت مرکز با هشت خط، تعداد باسکول های در اختیار پلیس راه را ۲۵ دستگاه، تعداد دوربین های کنترل سرعت سیار در اختیار پلیس راه را ۸۸ دستگاه و تعداد مدارس ایمن سازی شده حاشیه راه در سال گذشته را ۳۰۵ مدرسه اعلام کرد.
وی یادآور شد: در سال گذشته تعداد پروانه ورود ترافیکی صادره در سال ۱۴۰۰ حدود پنج هزار و ۸۵۵ مورد بود که این تعداد در سال گذشته با افزایش ۱۱ درصدی به ۶ هزار ۵۱۲ مورد رسید.
معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۸ هزار و ۲۷۵ مورد برچسب معاینه فنی صادر شده که این تعداد در سال گذشته با هفت درصد افزایش به ۹۴ هزار و ۴۱۵ فقره رسید.
تیمورزاده، صدور ۱۲ هزار و ۸۶۵ برگ کارت سلامت رانندگان و اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد احشام در راه های آذربایجان شرقی را از دیگر اقدامات سال گذشته اداره کل اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی ۲۸۸ شرکت و موسسه حمل و نقل بار، یک پایانه بار، ۱۰ انجمن صنفی شرکت ها و موسسات و ۱۴ انجمن رانندگان فعال است، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کارت هوشمند برای ناوگان باری سبک استان با احتساب وانت بارها و ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کارت هوشمند برای ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین صادر شده است و اکنون ۴۴ هزار و ۳۲۲ راننده باری استان دارای کارت هوشمند است.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
حمل بار از پایانه های آذربایجان شرقی چهار درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار