مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مطرح کرد:

نارضایتی ۲۵ درصد معلمان آذربایجان شرقی به رتبه بندی/ کمبود معلم در استان 

1402/02/11 - 11:35 - کد خبر: 91459 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اعتراض اکثر معلمان نسبت به نحوه رتبه بندی شان گفت:  ۲۵ درصد معلمان استان به موضوع رتبه بندی معترض هستند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام علی پوررادی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم با اشاره به موضوع رتبه بندی معلمان، گفت: در رتبه بندی اعمال شده، ۱۰ هزار و ۵۲۷ معلم استان حایز رتبه یک، هشت هزار و ۴۱۱ معلم رتبه دو، ۱۸ هزار و ۴۳۹ معلم رتبه سه، سه هزار و ۹۱۵ معلم رتبه چهار و ۱۲۵ معلم نیز حایز رتبه پنج شدند.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۹۰ معلم استان نیز فاقد رتبه هستند که در دست بررسی است، افزود: ۳۵ هزار و ۳۰۴ معلم در فروردین براساس رتبه بندی حقوق دریافت کردند و ۲۵ درصد معلمان استان به موضوع رتبه بندی معترض هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: از ۱۹ اردیبهشت بررسی رتبه های یک و ۲ در استان و رتبه های سه، چهار و پنج در وزارتخانه انجام می شود و به اعتراضات رسیدگی خواهد شد.
 

وی با اشاره به اعتراض اکثر معلمان نسبت به نحوه رتبه بندی شان افزود: موضوع رتبه بندی اولیه دست ما نبوده بلکه از طریق مرکز اجرا شد اما معلمان اعتراض خود و مدارک قابل قبول برای رتبه بندی را در سامانه بارگذاری کردند و از ۱۹ اردیبهشت امسال رسیدگی به اعتراضات آغاز می شود .
وی با بیان اینکه ۷۷۰هزار دانش آموز و ۳۷ هزار معلم در هشت هزار و ۲۱۴ مدرسه در آذربایجان شرقی مشغول امر تعلیم و تربیت هستند، گفت: ۲ هزار و ۳۸ معلم از طریق ماده ۲۸ و یک هزار و ۲۵۰ نفر نیز از طریق آزمون استخدامی اخیر وارد آموزش و پرورش می شوند.
 

وی با اشاره به کمبود معلم با توجه به تعداد استخدامی ها و بازنشتگان، افزود: برای جبران کمبود معلم مجبور به استفاده از معلمان بازنشسته و نیز تدریس دونوبته معلمان هستیم، ضمن اینکه معاونان مدارس نیز برای جبران کمبود ۶ ساعت تدریس می کنند.
پوررادی با بیان اینکه رسانه ها در تبیین جایگاه والای معلم نقش اساسی دارند، افزود: ادعا نمی کنیم که هیچ نقصی نداریم به همین خاطر از رسانه ها می خواهم شان والای معلم را در جامعه بیشتر نشان دهند.
وی با اشاره به نامگذاری روز معلم به مناسبت شهادت استاد مطهری،گفت: استاد مطهری به معنای واقعی استاد علم و اخلاق بود و کتاب های باقی مانده از ایشان گویای این واقعیت است و جوانان ما باید به کتاب های این معلم بزرگ روی آورند چرا که در تربیت درست نقش اساسی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به دغدغه معیشتی معلمان، گفت: تلاش می کنیم تا حد زیادی مشکلات و مسایل معلمان را تسهیل کنیم.
انتهای پیام/
نارضایتی ۲۵ درصد معلمان آذربایجان شرقی به رتبه بندی/ کمبود معلم در استان  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار