محمد فرشکاران خبر داد؛

تلاش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آذربایجان شرقی / تخصیص 79 درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری

1402/02/11 - 10:51 - کد خبر: 91445 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: در سال گذشته اصلی ترین هدف مجموعه این بود که پروژه هایی می توانند با تحقق اعتبارات به اتمام برسند، آنها را به سرانجام برسانیم و برای مناطق محروم استان برنامه هایی داشتیم که در این زمینه سعی کردیم تخصیص اعتبارات در این مناطق بیشتر باشد.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه در خصوص مهم ترین اقدامات این مجموعه در مدت های اخیر گفت: در سال های اخیر تمام تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این بوده است که در شاخص های کلان استان تاثیرات مثبت ایجاد کنیم و این تاثیرات مثبت در زندگی مردم تاثیرگذار است. مطالبه گری اگر توسعه یابد قطعا بازوی کمکی برای مسئولان خواهد شد و موقعیت های زیادی را برای استان فراهم می کند.
وی با اشاره به تلاش های این مجموعه در تامین اعتبارات اظهار داشت: مبانی توسعه زمانی شکل می یابد که در زمان مناسب منابع توسعه در اختیار باشد و ساختار های توسعه به درستی اجرا شود. سال گذشته نیز سفر رئیس جمهور به استان نقطه عطفی بود که در راستای تحرک بخشی به پروژه های غیرفعال قرار گرفت.
فرشکاران با بیان اینکه در سال 1401 از بعد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان، اعتبارات نقدی جذب شد، افزود: 79 درصد تخصیص کشوری در سفر اخیر ریاست جمهوری صورت گرفت که 91 درصد از آن به صورت نقد دریافت شد. این در حالی است که در سال های گذشته تخصیص اعتبار در سال های گذشته کمتر54 درصد بود و تنها 38 درصد به صورت اوراق بود که رقم بسیار پایینی برای استان محسوب می شد. در سال گذشته اصلی ترین هدف مجموعه این بود که پروژه هایی می توانند با تحقق اعتبارات به اتمام برسند، آنها را به سرانجام برسانیم. همچنین برای مناطق محروم استان برنامه هایی داشتیم که در این زمینه سعی کردیم تخصیص اعتبارات در این مناطق بیشتر باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین از رشد اعتبارات هزینه ای نسبت به سال های قبل خبر داد و اعلام کرد: این سازمان تلاش کرد تا پرداختی کارکنان با عدالت صورت گیرد و دستگاه هایی که دریافتی قانونی خاصی داشتند با عدالت پرداخت ها صورت گیرد و اعتبارات به صورت عادلانه توزیع گردد. این هدف امسال برای ما مهم بوده وسعی خواهیم کرد در سال 1402 نیز این هدف ادامه یابد.
این مقام استانی در خصوص اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات این سفر در چند مرحله صورت گرفت و مصوبات این سفر به طور کامل ابلاغ شد و دستگاه های اجرایی استان به عنوان مجری منتخب شدند. 175 پروژه در این سفر تعریف شده بود که اکثر آنها پروژه های ملی بودند و اعتبارات مصوب این سفر حدود 19.5 همت بود که عمده آن جزء تعهدات سازمان مدیریت استان بود و دوره های آن سه ساله است.
وی افزود: در خصوص موضوع مولد سازی اموال باید گفت که اکثر فروش اموال مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی بود. همچنین سایر دستگاه های اداری موظف هستند که با مولد سازی اعتبارات را پوشش دهند. تسهیلات اعطایی نیز حدود 18 همت بود که 12 همت مربوط به صنعت و 6 همت مربوط به تسهیلات امور اجتماعی بود که بقیه آن از طریق فروش اموال تامین می شود. البته برای اولین بار در استان ماده 56 درصد به صورت حداکثری جذب شده است که این فضا برای بانک های استان فراهم شده است.
گزارش نصر می افزاید، در ادامه " بهارک نصر " ، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عملکرد درآمدهای استان در سال گذشته را حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و رقم مصوب این درآمدها را ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با وجود رشد درآمدهای مصوب استان و تحقق ۱۰۰ درصدی این درآمدها، حدود ۶۹۰ میلیارد تومان مازاد درآمد وصولی استان بوده و عملکرد درآمدهای ما ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: این میزان افزایش عملکرد درآمدی موجب شد، تخصیص استان از میانگین کشور هشت درصد بیشتر ابلاغ شود. همانطور که اعلام شد سال گذشته اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به نسبت سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد رشد داشته که از میانگین کشور بالاتر بوده است.
نصر، اعتبارات استانی مصوب آذربایجان شرقی را رقم دو هزارمیلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این اعتبارات یک هزارو 550 میلیارد تومان یعنی ۷۶ درصد تخصیص پیدا کرده است. همچنین اعتبار مصوب سایر ردیف‌های ابلاغی استان در سال گذشته حدود ۳۷۳ میلیارد تومان بوده که ۹۲ درصد تخصیص داشته است.
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: سر جمع تخصیص استانی ما حدود یک هزارو 900 میلیارد تومان است که ۷۹ درصد اعتبارات استانی در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تخصیص داشته است.
وی در پایان گفت: تعداد کل پروژه‌های استانی آذربایجان شرقی ۹۲۶ پروژه با اعتبار دو هزارو 400 میلیارد تومان و تخصیص ۱۹ هزار میلیارد تومان بود که امسال در قالب موافقت نامه‌ها مبادله شده است. همچنین تعداد پروژه‌های احداثی و توسعه‌ای استان را ۴۵۸ پروژه است که اولویت ما این بود که پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا تخصیص کاملی بگیرند تا با میانگین طول عمر هشت سال به سرانجام برسند. البته با تخصیص‌هایی که به دستگاه‌ها ابلاغ شد، پیش بینی می‌کردیم ۳۲۹ پروژه در سال ۱۴۰۱ به خاتمه برسند که از این تعداد ۱۷۷ پروژه با ۲۷۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص ۱۰۰ درصد داشتند.
انتهای پیام/
تلاش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آذربایجان شرقی / تخصیص 79 درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار