مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور خبر داد؛

پرداخت کمک هزینه درمان به حدود ۳۰ هزار بانوی سرپرست خانوار

1402/02/10 - 20:53 - کد خبر: 91435 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور گفت: به ۶ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از محل مشارکت خیرین و به ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از محل اعتبارات دولتی، کمک هزینه درمان پرداخت شده است.

به گزارش نصر، مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه سلامت جسمی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش گفت: این طرح با عنوان کمک هزینه سلامت جسمی و روانی برای انجام غربالگری و کمک هزینه درمان خانواده‌های تحت پوشش به مرحله اجرا در آمده است و طرح غربالگری جسمی زنان تحت پوشش نیز عموما طبق برنامه‌های استانی توسط واحد‌های مربوطه به صورت روتین اجرا می‌شود.
نرجس اسعدی افزود: در پی اجرای این طرح به ۶ هزار نفر از محل مشارکت خیران و به ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از محل اعتبارات دولتی، کمک هزینه درمان پرداخت شده است.
وی گفت: این کمک‌ها به تمام بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش تعلق می‌گیرد، اما معمولا طبق اولویت‌هایی مثل خانواده‌های دارای فرزند یا همسر معلول، افرادی که اسناد پزشکی تحویل داده‌اند و نیز کمک هزینه به افرادی که دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند نیز پرداخت می‌شود.
اسعدی با اشاره به شایع‌ترین بیماری‌های جسمی و روانی زنان تحت پوشش بهزیستی افزود: شایع‌ترین بیماری‌ها در دسته‌بندی انواع سرطان‌ها اختصاص دارد و مهمترین آن‌ها سرطان دهانه رحم، سرطان سینه و روده بزرگ و همچنین فشار خون بالا و دیابت گزارش می‌شود.
انتهای پیام/
پرداخت کمک هزینه درمان به حدود ۳۰ هزار بانوی سرپرست خانوار نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار