استاندار آذربایجان شرقی:

دخالت در امور اجرایی شهر و مدیریت شهرداری از آسیب‌ها و آفت‌های شوراهاست

1402/02/10 - 17:22 - کد خبر: 91428 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ورود غیرمنطقی برخی اعضای شوراها در امور اجرایی شهرداری ها و دهیاری ها، اظهار کرد: دخالت در امور اجرایی شهر و مدیریت شهرداری یکی از آسیب‌ها و آفت‌های شوراهاست.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز شوراها در تالار اندیشه تبریز همچنین گفت: ورود شوراهای اسلامی به مناقشات سیاسی، جناحی و جریانی از دیگر آفت‌های زیان‌بار این نهاد مردمی است.
وی با بیان اینکه برخی آسیب‌ها در شورای اسلامی و شهرداری موجب نارضایتی مردم و شهروندان می‌شود، اظهار کرد: کیفیت زندگی شهروندان و برخورداری از خدمات شهری از عوامل مهم رضایتمندی شهروندان است.
استاندار آذربایجان شرقی توجه به تحقق عدالت در تقسیم خدمات شهری به خصوص در مناطق محروم شهر و روستا را از عوامل اعتلای مظاهر اسلامی نهاد شورا اعلام کرد و گفت: نهاد شورا از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی است به طوری که شوراها، رکن رکین نظام جمهوری اسلامی به شمار می روند.
خرّم، با اشاره به فلسفه وجودی شورا در اسلام، ادامه داد: در آیات متعددی در قرآن کریم به جایگاه خاص شورا اشاره شده و جمهوری اسلامی به عنوان مبتکر جمهوریت به معنای واقعی مورد تایید مردم قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه شورا خدشه‌ناپذیر است، یادآور شد: حدود ۲۵ سال است که شوراها در کشور ما فعالیت می کنند بنابراین مهمترین رسالت ما شناسایی و بررسی نقاط قوت و ضعف عملکردی شوراها در این بازه زمانی است چرا که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا از مشاوران امین حاکمیت، دولت، استانداری و فرمانداری ها هستند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، همدلی و همگرایی را مهمترین شرط موفقیت شوراها اعلام کرده اند، گفت: لزوم ارتباط مستمر منتخبان شهر و روستا با اقشار مختلف مردم از مواردی است که باید رعایت شود زیرا ارتباط همدلانه مردم با شوراها و بالعکس در حل زودهنگام مشکلات جامعه اثرگذار است.
خرّم، با اشاره به توجه دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی، افزود: منابع عمرانی استان نسبت به سال ۱۳۹۹ پنج برابر افزایش پیدا کرده و پنج هزار میلیارد تومان منابع دولتی در دور اول سفر رییس جمهور جذب شده است و تلاش می شود پیش از سفر دوم رییس جمهور به استان، پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود.
هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر محدود به شهرداری نیست
شهردار تبریز نیز در این همایش، با اشاره به اینکه هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر محدود به شهرداری نیست، گفت: شورای اسلامی تبریز با برقراری ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی شهر، اقدامات موثری برای رفع مشکلات شهروندان برداشته است.
یعقوب هوشیار راه برون‌رفت از برخی بحران ها و کارآمد کردن بخش‌های مختلف را مستلزم نگاه ویژه به نهاد مدنی شورا دانست و گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان مرجع بالادستی، می‌تواند در زمینه هماهنگی تمام سازمان ها و دستگاه‌ها ایفای نقش کند.
وی، افزود: شوراهای اسلامی شهر تجلی اراده مردم در حکمرانی و بهترین واسطه برای مدنظر قرار دادن نظرات مردم و راهبری حاکمان توسط مردم است.
وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام تاکید ویژه‌ای بر امر شورا و مشورت شده است، اظهار کرد: یکی از دلایل عقب‌ماندگی مملکت‌ها، نگاه تمرکزگرایی به امور جامعه است.
هوشیار، با ابراز امیدواری نسبت به تداوم حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری از همدیگر، پرهیز از نگاه‌های سلیقه‌ای و فردی و تلاش برای یکدل و یکرنگ بودن در مسیر توسعه شهر را ضروری دانست.
در این همایش، اعضای شورای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی مشکلات و دیدگاه های خود را بیان و در مورد راهکارهای رفع مشکلات موجود، بحث و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام/
دخالت در امور اجرایی شهر و مدیریت شهرداری از آسیب‌ها و آفت‌های شوراهاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار