رئیس پارک علم و فناوری استان؛

آذربایجان شرقی هاب دانش بنیان ها با ترکیه شد

1402/02/10 - 18:01 - کد خبر: 91424 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، گفت: این مجموعه به عنوان تنها پارک علم و فناوری کشور است که دارای دو هاب تعاملات بین‌الملل در کشور چین و ترکیه بوده و این موضوع در نوع خود بی‌سابقه است.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد در گفتگو با آژانس خبری تحلیلی نصر با اشاره به اینکه در راستای تحقق هاب تعاملات بین‌المللی فناورانه و نوآورانه ایران با کشور ترکیه، پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی پس از راه‌اندازی اولین هاب تعاملات بین‌الملل با کشور چین در تیرماه سال ۱۴۰۱  دومین هاب ارتباطی پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با کشور ترکیه آذربایجان‌شرقی، گفت: به منظور گسترش تعاملات بین المللی در جهت ارزآوری و ایجاد اشتغال، نخستین هاب تبادلات فناورانه با کشور ترکیه در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد.
ضمن تاکید بر اهمیت توسعه و ارتقای دیپلماسی فناوری و نوآوری، افزود: اهداف تعیین شده در نقشه راه پارک علم و فناوری استان در خصوص تعاملات بین المللی ایجاد هاب تعامل و  تشکیل میز فناوری و نوآوری است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، به ماموریت های این پارک برای حفظ تعامل با هاب بین المللی کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: تهیه و ارائه گزارش توجیهی جامع از وضعیت فناوری و نوآوری در این کشور و ارائه به سایر پارک‌ها، شناسایی و اعلام نیازهای فناورانه و نوآورانه ترکیه، رصد و اطلاع‌رسانی تعاملات فناورانه و نوآورانه پارک‌های علم و فناوری با کشور ترکیه، تدوین برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در تعاملات فناورانه و نوآورانه با مشورت سایر پارک‌ها، امکان‌سنجی و ایجاد دفتر تعاملات فناورانه و نوآورانه به‌صورت مشترک، در زمره این ماموریت ها است. 
وی با اشاره به اینکه امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین "پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی" و "شهرک همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌ شانگهای چین" موجب شد که در آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آذر ماه ۱۴۰۱، پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از نظر تعاملات بین‌المللی به عنوان پارک برتر معرفی شود، ادامه داد: همچنین پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی به عنوان تنها پارک علم و فناوری کشور می‌باشد که دارای دو هاب تعاملات بین‌الملل بوده، که این موضوع در نوع خود بی‌سابقه می‌باشد.
وی در انتها اضافه کرد: با استقرار شرکت ترکیه‌ای بنتا ماکینا به عنوان کارگزار صدور محصولات فناورانه ایران به کشور ترکیه برداشته شد. بدین منظور اولین جلسه هم‌اندیشی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در خصوص بازاریابی، فروش و صادرات محصولات به کشور ترکیه برگزار شد.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی هاب دانش بنیان ها با ترکیه شد گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار