معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

هشدار به مدارس با شهریه‌های نجومی/در انتخاب معلم نمونه دخل و تصرفی وجود ندارد + فیلم

1402/02/10 - 13:17 - کد خبر: 91400 نسخه چاپی

نصر: معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ مدرسه غیر دولتی اجازه افزایش غیر قانونی شهریه را ندارد و در صورت شکایت برخورد جدی  با دستور توقف فعالیت و حتی جریمه های میلیاردی می شود.

به گزارش نصر، غلامرضا علیزاده در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در آستانه هفته معلم با اشاره به شاخصه های انتخاب معلم نمونه در سطح شهرستان و کشور، گفت: معیار و ملاک های این انتخاب می توان به سوابق کاری، صلاحیت های علمی و حرفه ای، اخلاقی و اعتقادی، مدرک تحصیلی، تالیف و ترجمه، تسلط به زبان های خارجی و .... اشاره کرد.
وی اضافه کرد: سابقه همکاری، شرکت در جشنواره ها، رضایت مدیر و دانش اموزان، بررسی همکاران اداری نیز در این انتخاب دخیل است.
وی با تاکید بر اینکه در امتیاز دهی هیچ گونه دخل و تصرفی وجود ندارد، افزود: کسب امتیاز طبق شاخصه های ذکر شده و طرح درس با استفاده از فناوری های نوین و روش های مناسب اموزشی است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در استان هیچ روستای بدون معلمی وجود ندارد و حتی در دورافتاده ترین نقاط استان و تک دانش اموزی معلم حضور دارد و اموزش در جریان است، گفت: تعدادی مدارس کانکسی هنوز وجود دارد که سازمان نوسازی باید رسیدگی کند.
 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره موضوع رقم های نجومی شهریه برخی مدارس غیر دولتی با بیان اینکه  جلسه ای با حضور موسسه ها و نمایندگان این مدارس برگزار و مورد بررسی قرار گرفت، گفت: هیچ مدرسه غیر دولتی اجازه افزایش غیر قانونی شهریه را ندارد و باید با قیمت سال تحصیلی به صورت علی الحساب دریافت شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ نفر که اقدام به دریافت شهریه غیر قانونی کردند برخورد شده است، افزود: در صورت تکرار این امر تعطیلی مدرسه صورت می گیرد و اگر به این مورد نیز توجه نشود سازمان تعزیلات جریمه میلیاردی درخواست می کند، از اینرو رسیدیگی به شکایات اولیا ادامه دارد و برخوردهای جدی انجام می شود.
علیزاده با اشاره به اینکه شهریه ثابت باید طبق قانون باشد، ادامه داد: شعریه متغییر اختیاری است و مدرسه تعیین می کند که اولیا در پرداخت ان مختار هستند و موسسه حق اجبار ندارد.
انتهای پیام/
هشدار به مدارس با شهریه‌های نجومی/در انتخاب معلم نمونه دخل و تصرفی وجود ندارد + فیلم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار