مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد:

امضای تفاهم نامه با ایران خودرو برای توسعه خودروهای گازسوز/کاهش ۲۳ میلیون لیتری مصرف بنزین

1398/09/19 - 16:19 - کد خبر: 9138 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: بعد از سهمیه بندی بنزین، مصرف این فرآورده نفتی حدود ۲۳ میلیون لیتر کاهش یافت.

به گزارش نصر به نقل از فارس، علیرضا صادق آبادی در مراسم امضای تفاهم نامه با ایران خودرو در راستای توسعه خودروهای گازسوز با اشاره به طراحی سمند EF7 گفت: هدف این طرح، کاهش هزینه است که به کاهش سوخت کمک می‌کند. بعد از سهمیه بندی، حدود ۲۳ میلیون لیتر از مصرف بنزین کاهش یافته و امیدواریم با تبدیل یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی بنزینی به دوگانه سوز، این میزان کمتر شود.

وی ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای جریان نقدینگی وامی در نظر گرفته است تا به هموطنان کمک شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: صنعت سی‌ان‌جی در سال ۸۴ کار خود را شروع کرد و اکنون بعد از سال‌ها تلاش در این بخش، در عرضه مشکلی وجود ندارد و حدود ۲۱ میلیون لیتر سوخت سی‌ان‌جی عرضه می شود. هم اکنون اقداماتی در دست انجام است تا تعداد جایگاه ها را افزایش دهیم.

صادق آبادی افزود: در بخش تقاضا توسعه صورت گرفته به طوری که ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است و اگر بتوان تا پایان سال به بندهای این تفاهم نامه عمل کرد این مبلغ به شرکت ایران خودرو پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبلغی به عنوان پیش پرداخت بابت مطالعات هزینه می شود، افزود: خودروهایی که از سوخت یورو استفاده می کنند باید در جایگاه های مشخص سوخت گیری انجام دهند. شورای اقتصاد برای ارائه تسهیلات مبلغ مشخصی را در نظر گرفته که از محدوده ۳۳۰ تا ۴۴۰ دلار در نظر گرفته شده است.

صادق آبادی بیان کرد: به محض اینکه خودروها تبدیل شد، این میزان تسهیلات پرداخت خواهد شد. اهمیت دارد که تبدیل کردن از وانت های پر مصرف انجام شود که میزان آنها حدود ۱۰ میلیون لیتر است.

وی تشریح کرد: بعد از مصوبه شورای اقتصاد، دولت تا سقف ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای دوگانه سوز کردن خودروها پرداخت خواهد کرد.

به گفته وی، از لحاظ زیست محیطی این سوخت جایگزین خواهد شد و ظرفیت کارگاه های تبدیلی نیز ۲۰۰ هزار خودرو خواهد بود.

انتهای پیام/

امضای تفاهم نامه با ایران خودرو برای توسعه خودروهای گازسوز/کاهش ۲۳ میلیون لیتری مصرف بنزین خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار