شهردار زنجان؛

طرح سبزه‌میدان زنجان در مدت دو سال به بهره برداری می‌رسد

1398/09/19 - 16:16 - کد خبر: 9137 نسخه چاپی

نصر: شهردار زنجان گفت: مشکلات مربوط به عبور تاسیسات آب، فیبر نوری و برق طرح سبزه‌میدان برطرف شده است و هم اکنون طبق برنامه روند خود را طی می کند که در بازه زمانی دو ساله به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، شهردار زنجان، امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به روند اجرای طرح سبزه میدان افزود: این طرح با همکاری شهرداری و شورای شهر زنجان آغاز، اصلاحات لازم آن نیز انجام و با  اعمال تغییرات، کسب مجوزهای قانونی آن و از طرفی انتخاب  پیمانکار ذی صلاح و توانمند رنگ عملیاتی به خود گرفته است.

مسیح الله معصومی افزود: پیمانکار پروژه طبق برنامه زمان بندی فعالیت کاری خود را آغاز کرده است و بر این مبنا تابلوی روز شمار نیز نصب، بطور تقریبی ۷۰ درصد محیط کارگاهی به پیمانکار تحویل و خاکبرداری از ضلع شرقی به اتمام رسیده و برای دو روز آینده  نیز بحث آرماتور بندی و درنهایت اجرای فونداسیون به شرط ثبات آب و هوایی انجام خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: طبق برنامه هرهفته سه شنبه ها بدون استثنا جلسه راهبری پروژه بطور مفصل و با حضور نمایندگان شورا، کمیته و مشاور در محل پروژه انجام می‌گیرد و مشکلات و موانع  پیش رو نیز بررسی می شود.

معصومی در ادامه  به بحث پروژه های مناطق محروم شهری را یادآورشد و افزود: بر این مبنا از زمان شروع و ابلاغ پروژه‌ها باتوجه به بودجه سال جاری، به تدریج فرآیندهای  آن انجام گرفته و برای شهرداری تفاوتی بین مناطق غنی و کم برخوردار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برای برخی پروژه ها انتخاب پیمانکار انجام گرفته و برای تعدادی دیگر چنین وضعیتی وجود نداشت که با توجه به آخرین مصوبه شهرداری مبنی بر مجوز تشریفات برای سازمان همیاری شهرداری ها، تمامی ردیف های باقیمانده عمرانی نیز  با این سازمان قرار داد منعقد خواهد شد.

این مسئول شهری در ارتباط با موضوع حفاری ها نیز  گفت: بسیاری از عموم شهروندان زنجانی با مشاهده حفاری ها در سطح شهر تصور می کنند این کار توسط شهرداری انجام گرفته که در واقعیت چنین چیزی نیست بلکه شرکت آب و فاضلاب شهری به این کار اقدام کرده است که البته با این شدت کاری، جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار داشت: عدم انجام تعهدات از سوی شرکت آب و فاضلاب در خصوص پر کردن حفاری ها، آسفالت آن، مشکلاتی دارد و حتی شهرداری اعلام کرده در این ایام و با توجه به وقوع بارندگی ها و سرمای هوا امکان آسفالت ریزی وجود ندارد و حداقل کار  روی سازی با بتن است، تا شهروندان در هنگام تردد بامشکلات جدی مواجه نشوند.

معصومی در ادامه در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی شهرداری نیز افزود: مشکلات این حوزه، خاص شهر زنجان نیست و این در حالی است که اتوبوس های حمل و نقل درونشهری طی ۱۰ سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد و طبق قرارداد منعقده رانندگان این وسایط نقلیه می توانند پس از طی این سال اتوبوس ها را از چرخه خارج و سند را به نام خود ثبت کنند.

وی اضافه کرد: براین مبنا در صورت تمایل رانندگان در سامانه و تشویق شهرداری برای ماندگاری بیشتر، به همه اتوبوس ها غیر از خطوط منتهی به هفت تیر، یارانه ثابت ۵۰۰ هزار تومانی درنظر گرفته شده و به تازگی نیز پینشهادات با توجه به چرخشی بودن اتوبوس ها، یارانه ها به به نسبت خطوط کم در آمد و پر درآمد تقسیم بندی خواهد شد.

 شهردار زنجان ادامه داد: شهروندان زنجانی در صورت استفاده بیشتر از خطوط حمل و نقل به طور حتم دارندگان اتوبوس بخش خصوصی، رغبت بیشتری برای سرویس دهی منظم و با کیفیت تر از خود نشان خواهند داد و بر این مبنا فرهنگ شهروندی باید به سمتی برود که این مهم در اولویت باشد.

وی اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان نیز کمک هایی برای تحقق این مساله از قبیل اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض برای رانندگان در نظر گرفته شده تا نسبت به تجهیز و تعویض اتوبوس ها اقدام کنند و در این راستا خرید مینی بوس و اتوبوس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

طرح سبزه‌میدان زنجان در مدت دو سال به بهره برداری می‌رسد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار