مدیرکل بهزیستی استان؛

یکهزار روان شناس با بهزیستی آذربایجان‌شرقی همکاری دارند

1402/02/09 - 20:56 - کد خبر: 91356 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد یکهزار روان شناس در بخش دولتی و غیردولتی با این مجموعه همکاری دارند.

به گزارش نصر، فرگل صحاف روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز روان شناس و مشاوره در تالار اجتماعات بهزیستی استان، افزود: ۶۰۰ نفر از این تعداد روان شناس در قالب گروه های مددکاری بخش خصوصی و غیردولتی فعالیت دارند که در مقایسه با سایر استان ها آمار قابل توجهی به شمار می رود.
وی ارزش و اهمیت موضوعات مربوط به روان شناسی در جامعه را بسیار بالا توصیف و اضافه کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی جامعه، به طور روزانه با مسایل روان شناسی و روان شناختی سرو کار دارد به گونه ای حتی در روزهای تعطیل نیز این مجموعه به علت گستردگی فعالیت های خود در قالب اورژانس اجتماعی با موضوع روان مردم و مسایل مبتلابه ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد.
صحاف اظهار کرد: انواع فعالیت های بهزیستی به دلیل نوع کار آن که با هدف جلوگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از گروه های آسیب پذیر گره خورده است، همواره در مسایلی همچون طلاق، فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست، زنان بی سرپرست، مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج و حوزه های مربوط به مددکاری با روان شناسی مرتبط است.
وی ادامه داد: حتی مسایل اقتصادی مثل مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی نیز به علت اهمیت روحی و روانی آن با خانواده با علم روان شناسی ارتباط دارد که تمام این موارد نشان دهنده اهمیت کار روان شناسان در سازمان بهزیستی است که با دقت عمل و حوصله خاص برای رفع مشکلات روحی و روانی مراجعه کنندگان تلاش می کنند.
صحاف ارایه مشاوره توسط بهزیستی آذربایجان شرقی یکی از حوزه های پرمراجعه این اداره کل اعلام و اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۳۵ هزار و ۷۸۳ نفر به طور مستقیم با تعداد ۱۷۷ مرکز مشاوره دولتی و خصوصی استان تماس گرفته و خدمات رایگان دریافت کردند.
به گفته وی از مجموع مراکز مشاوره زیر نظر بهزیستی آذربایجان شرقی ۸۰ درصد معادل ۱۵۵ مرکز توسط بخش غیردولتی اداره می شود.
صحاف تعداد ارایه مشاوره تلفنی رایگان توسط بهزیستی آذربایجان شرقی در سال گذشته را ۷۲ هزار و ۴۷۸ مورد اعلام کرد که آمار بسیار بالایی را شامل می شود.
وی نقش آفرینی روان شناسان در انواع بحران ها را یادآور شد و گفت: در جریان یکی از انفجارهای سال گذشته (انفجار بزرگ مواد محترقه در منظریه تبریز) گروه روان شناسان بهزیستی آذربایجان شرقی در عملیاتی فوری به خانوارهای حادثه دیده مشاوره روان شناسی ارایه کردند.
۹ اردیبهشت از سوی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان روز روان‌شناس و مشاور در ایران نامگذاری شده است که دلیل انتخاب این روز تصویب قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره می باشد.
انتهای پیام/
یکهزار روان شناس با بهزیستی آذربایجان‌شرقی همکاری دارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   تبریزی   سال پیش  

با سلام
لطفا شماره تماس واحد روانشاسی
رو اعلام بفرماید
ممنون
پژوهشیار