مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم:

ماموریت گرایی دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم

1402/02/08 - 21:12 - کد خبر: 91280 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که ماموریت گرایی دانشگاه‌ها جزو موضوعاتی است که به دنبال آن هستیم، گفت: بر این اساس متناسب با زیست بوم هرمنطقه، ماموریت جدی در این رابطه لحاظ می‌شود.

به گزارش نصر، دکتر محمدحسین بهشتی در بازدید از آزمایشگاهها و مراکز پژوهشی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، با اشاره به طبقه‌بندی اساتید هیات علمی و دانشجویان، اظهار کرد: رتبه بندی دانشگاه‌های جهان اسلام از سوی ISC انجام می‌شود که به این امر وزن دادیم تا در سطح دانشگاه‌ها جدی گرفته شود.
وی با تاکید بر این‌که سیاست آزمایشگاه مرکزی بسیار مهم بوده و این موضوع را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: از ۱۰۵ دانشگاه کشورمان ۸۵ دانشگاه دارای آزمایش مرکزی هستند که ۱۳ مورد از این آزمایشگاه‌ها به عنوان آزمایشگاه تاپ شناخته شده است.
وی با اشاره به اهمیت وجود آزمایشگاه‌های مرکزی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: وجود آزمایشگاه مرکزی حتی به بسیاری از شرکت‌ها در حوزه شعار سال هم می‌تواند کمک کند.
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سخنانش با تاکید بر این‌که وجود سامانه پردازش سریع (HPC) در دانشگاه‌ها نیز برای ما مهم بوده و این مبحث را پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: تاکنون از پنج مرکز حمایت شده و مقرر بود که توانایی ارائه سرویس به کل کشور را داشته باشند.
وی، متنوع سازی منابع درآمدی دانشگاه‌ها را یکی از سیاست ‌های جدی وزارت عتف عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست‌های بسیار جدی ما این است که دانشگاه‌ها به استقلال برسند و روی پای خود بایستند.
وی در ادامه با بیان این‌که وزارت عتف در خدمت عزیزان بوده و هر چه در توان داشته باشد برای حمایت از دانشگاه‌ها انجام خواهد داد، افزود: دانشگاه صنعتی سهند در حوزه عملکردی خود طی سال‌های فعالیش به خوبی درخشیده و جایگاه خوبی یافته است.

تلاش برای درآمدزایی پایدار برای دانشگاه صنعتی سهند
رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز در این نشست با بیان این‌که طی دو دوره دانشمند جوان کشور از این دانشگاه انتخاب شده و سه نفر از اساتید دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان جهان هستند، گفت: در حوزه نانو و سایر حوزه‌ها نیز افتخارات بسیاری توسط دانشگاه کسب شده است.
اسماعیل فاتحی فر، با بیان این‌که دانشگاه صنعتی سهند با تلاش همکاران توانسته است از لحاظ آموزشی، پژوهشی و فناوری تکالیف خود را به خوبی انجام دهد، افزود: بروزرسانی تجهیزات دانشگاه جزو مسائل اصلی دانشگاه بوده و در این رابطه نیازمند حمایت وزارت‌خانه هستیم.
وی با اشاره به این‌که طرح تحول آموزشی دانشگاه صنعتی سهند به عنوان اولین دانشگاه کشور تصویب شده و همچنین طرح جامع آموزشی دانشگاه نیز لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: در بحث انتخاب سرآمدان آموزشی پژوهشی نیز موارد لازم را اجرایی کرده و اقدامات لازم برای ۹۲ مورد پایه تشویقی در دانشگاه انجام شده است.
فاتحی‌فر با بیان این‌که طی سال گذشته ارتباط دانشگاه باصنعت را جدی گرفته‌ و ورود کردیم، افزود: دانشگاه صنعتی سهند جزو شش دانشگاه حاضر در حوزه مخازن بوده و در دو میدان نفتی سروش و مسجد سلیمان حضور دارد که این امر نشان از ارتباط‌گیری دانشگاه با صنعت است.
وی با اشاره به این‌که تلاش می‌کنیم درآمدزایی پایدار برای دانشگاه ایجاد کنیم و آرزوی ما این است که دانشگاه‌ها به حدی از استقلال برسند که بی نیاز از بودجه‌های دولتی باشند، تاکید کرد: دانشگاه صنعتی سهند طی سال گذشته به عنوان دانشگاه معین بهره‌وری در استان انتخاب شد که لازمه موفقیت در این رابطه، داشتن تجهیزات به روز است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی سهند نیز در این نشست با تاکید بر حمایت از تامین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند اعتبار خوبی را در جامعه کسب کردند و ارگان‌ها خود پیشقدم همکاری با دانشگاه می‌شوند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه سهند، دکتر سیدعلیرضا طباطبایی نژاد، در ادامه با بیان این‌که موفقیت‌های دانشگاه صنعتی سهند مرهون حمایت‌های وزارت علوم و همچنین اساتید و مسئولان دانشگاه در دوره‌های مختف بوده است که می‌خواهیم این روند تداوم داشته باشد، افزود: خواستاریم وزارت عتف به دانشگاه‌های مشابه دانشگاه صنعتی سهند، نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
انتهای پیام/
ماموریت گرایی دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار