خبر/

واردات خودروهای کارکرده با دریافت مجوزهای قانونی تسهیل شد

1402/02/08 - 13:23 - کد خبر: 91263 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت صمت، با اشاره به حذف مواردی همچون انتقال فناوری و داشتن نمایندگی رسمی برای خودروهای کارکرده از قانون ساماندهی صنعت خودرو، تاکید کرد که با دریافت مجوزهای قانونی، واردات خودرو کارکرده در لایحه دولت تسهیل شده است.

به گزارش نصر، طبق اعلام امید قالیباف به ایسنا، در لایحه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت که با توجه به حذف مجوز واردات این خودروها در بودجه ۱۴۰۲ و با قید دو فوریت از سوی دولت، تقدیم مجلس شد، مواردی نظیر انتقال فناوری و داشتن نمایندگی رسمی برای خودرو کارکرده از قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال ۱۴۰۱ حذف شده است.
سخنگوی وزارت صمت یادآور شد: در لایحه دولت همچنین تاکید شده امکان استفاده از استانداردهای کشور مبداء برای خودروهای وارداتی کارکرده با تایید سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست کشور قابل پذیرش باشد. 

امیدواریم تا یک ماه آینده لایحه واردات خودروهای کارکرده تصویب و اجرایی شود
وی ضمن اشاره به دید مثبت نمایندگان مجلس به واردات خودروهای کارکرده، اظهار کرد: با توجه به قید دو فوریت این لایحه، در روند تصویب بودجه ۱۴۰۲ مشاهده شد که نمایندگان مجلس نیز نگاه مثبتی نسبت به واردات خودروی کارکرده دارند؛ بنابراین انتظار می‌رود با تصویب سریع لایحه و تدوین آیین‌نامه اجرایی آن در دولت تا یک ماه آینده شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.
بطور حتم بازار خودرو با واردات خودروهای وارداتی شاهد شکسته‌شدن قیمت‌های کاذب کنونی خواهد بود.مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بطور حتم بازار خودرو با واردات خودروهای وارداتی شاهد شکسته شدن قیمت‌های کاذب کنونی خواهد بود و از هم اکنون نیز کاهش قیمت ها اتفاق افتاده است.
گفتنی است در لایحه دو فوریتی دولت با موضوع واردات خودرو کارکرده شرایط برای واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی تسهیل شده و محدودیت‌های قانونی برای واردات این خودروها به ویژه قیمت پایه آنها (که قبلا در قانون بر اساس قیمت‌های سال تولید مبنا قرار گرفته) حذف یا اصلاح شده است.
روز ۳۰ فروردین ماه بود که سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه هیات دولت از تصویب لایحه دو فوریتی واردات خودرو کارکرده در دولت و تقدیم آن به مجلس خبر داد. در طرح پیشنهادی وزارت صمت برای واردات خودروهای کارکرده، عمر خوروها باید در محدوده پنج سال باشد و استاندارد سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست را پاس کند. در پیشنهاد وزارت صمت هر شخص حقیقی می‌تواند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کند.
انتهای پیام/
واردات خودروهای کارکرده با دریافت مجوزهای قانونی تسهیل شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار