معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد:

تحقق ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به خوزستان

1402/02/07 - 15:37 - کد خبر: 91239 نسخه چاپی

نصر: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: برای اجرای مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان خوزستان بیش از هشت هزار میلیارد تومان تامین اعتبار تخصیص یافت.

به گزارش نصر، «محسن منصوری» روز پنج شنبه در جریان سفر دو روزه رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان خوزستان گفت: در اجرای مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به این استان بیش از هشت هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده و مصوبات نیز یکی پس از دیگری پیگیری و قوت دنبال می شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور به برخی از طرح‌های افتتاح شده در روز نخست سفر اشاره کرد و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اندیمشک که جزو پروژه های مهم و از ضروریات حوزه انرژی استان بود با ظرفیت۳۰۷ مگاوات مورد بهره برداری قرار گرفت که توسط آن نیاز بخشی از صنعت و برق خانگی تامین شد.
منصوری این را هم گفت در ادامه برنامه سفر رئیس جمهور عصر امروز در جمع مردم شهرستان شادگان حضور می یابد و فردا نیز طرح پالایشگاه گازی با ظرفیت تولید ۳۶۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز افتتاح می شود. این پروژه با سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلار برای یک هزار ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و هفت هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.
توجه ویژه‌ به ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، واحدهای صنعتی نیمه فعال، تکمیل زنجیره تولید ویژه صنایع پتروشیمی، اهمیت توسعه صادرات و فعالیت های تجاری برای رونق معیشت مردم مرزنشین استان، ساماندهی واردات و صادرات، حذف مدیران پروازی از چرخه مدیریت استان خوزستان، اولویت اشتغال جوانان، بهره گیری از ظرفیت های خالی صنایع و واحدهای تولیدی و استعدادهای خوزستان در بخش کشاورزی، احیای کارخانجات و واحدهای تعطیل شده یا نیمه تعطیل، برطرف کردن موانع پیش روی یکصد واحد تولیدی استان، فراهم کردن امکان ایجاد صنایع تبدیلی و قیمت گذاری خرما، مساله آب و مدیریت منابع آبی، استفاده از اتحادیه های مربوط به بخش کشاورزی به عنوان بازوان دولت، تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، ضرورت اجرای طرح های آب و فاضلاب، لایروبی رودخانه‌های خوزستان با استفاده از تجهیزات و کمک از دیگر استان‌های همجوار و تهیه برنامه مدونی برای کوتاه کردن دست دلالان در زمینه محصولات کشاورزی، از دیگر مواردی بود که رئیسی در سفرهای متعدد به استان خوزستان نسبت به پرداختن به آنها تاکید کرد و از وزرا خواست با جدیت کارها را دنبال کنند.
«سید ابراهیم رییسی» ساعت هفت صبح روز پنجشنبه همراه ۱۶ عضو کابینه و با هدف بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی و بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی و پیگیری آخرین وضعیت این استان به خوزستان سفر کرد که در واقع چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی و هفتمین سفر رئیس‌جمهور است.
انتهای پیام/
تحقق ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به خوزستان خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار