خبر/

احداث سرویس‌های بهداشتی با تجهیزات هوشمند برای اولین بار در تبریز

1402/02/07 - 18:18 - کد خبر: 91236 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان از طرح احداث ایستگاه های خدمات رفاهی شامل سوغات سرا و راهنمای گردشگری بهمراه سرویس های بهداشتی با تجهیزات هوشمند برای اولین بار در تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی کیانی با اشاره به اینکه این اقدام با هدف رفع نیاز شهروندان و  بویژه مسافران در معابر ورودی شهر انجام میگیرد، افزود:  این طرح بصورت پایلوت در جوار بزرگراه شهید کسایی و محدوده  ائل باغی تبریز و با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز گفت: با پیگیری های ویژه معاونت خدمات شهری شهرداری کلانشهر تبریز و هماهنگی شهرداری های مناطق این ایستگاه های خدماتی در سایر نقاط شهر با اولویت معابر ورودی و خروجی شهر احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایستگاه های خدماتی و رفاهی توسط بخش خصوصی انجام میشود و ضمن ارتقای کیفیت خدمات، معضل نگهداری سرویس بهداشتی را رفع میک، اشاره داشت: این نوع سرویس های بهداشتی نیازی به نیروی انسانی ندارد و صرفه جویی خوبی در هزینه های نگهداری خواهد داشت.
نوی در ادامه گفت: درب ها به صورت تشخیص چهره باز و بسته می شوند و تمامی تجهیزات این سرویس بهداشتی مجهز به سیستم ضد سرقت و همچنین سنسور حرارت می باشد تا در مواقع آتش سوزی و تشخیص دود اعلام هشدار فعال گردد.
 

سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با تشریح بر اینکه این سرویس بهداشتی ها مجهز به سنسور میزان مصرف آب بوده، گفت:  سپتیک این سرویس بهداشتی نیز سازگار با محیط زیست می باشد و با روش های نوین ۸۵ درصد از آب مصرفی در آن تصفیه و قابل استفاده در آبیاری فضای سبز خواهد بود.
گفتنی است سرویس بهداشتی با تجهیزات هوشمند برای اولین بار در تبریز و در مراکز رفاهی تحت نظارت سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال برای هر ایستگاه احداث شده و متولیان سوغات سراها نیز با تجهیز اقلام مورد نیاز و طی دوره های تخصصی و مجوزهای  لازم به عنوان 
 راهنما و اطلاعات گردشگری فعالیت  خواهند نمود.
انتهای پیام/
احداث سرویس‌های بهداشتی با تجهیزات هوشمند برای اولین بار در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   محمدزاده   سال پیش  

عالی هستید تیم شهرداری جناب هوشیار.
ممنون بابت زحمات این دوره
پژوهشیار