استاندار آذربایجان شرقی:

دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه مناطق محروم دارد

1402/02/07 - 14:06 - کد خبر: 91226 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه و آبادی مناطق محروم داریم و چالش‌ها و ظرفیت‌های شهرستان‌ها را مشخص کرده و به طور متوازن رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز پنجشنبه در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از بزرگترین کارخانه تصفیه قند و شکر شمال‌غرب کشور در اهر اظهار کرد: در دولت سیزدهم برای همه‌ی مناطق مطلوب توسعه را در نظر گرفته‌ایم به‌عنوان مثال در شهرستان اهر فرصت‌ها و ظرفیت‌ها همچنین چالش‌های شهرستان را مشخص کرده و نگاهی با توسعه‌ی متوازن داریم و ظرفیت‌ها باید به روز و متناسب با نگاه دولت در مناطق محروم باشند.
وی ادامه داد: بالاترین و بیشترین هزینه‌های استان در سال ۱۴۰۱ در مناطق محروم چون اهر و کلیبر صرف شده است، بخش صنعت این شهرستان یک عقب افتادگی دارد و صنایع تبدیلی برای حوزه کشاورزی یکی از اهداف ما است و روزی که کارخانه قند و شکر اهر را افتتاح کردیم وضعیت نامناسبی داشت اما طی سه ماه ۳۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار شدند.
وی با بیان اینکه شهرستان اهر باتوجه به سابقه، سنوات و عقبه درخشان خود باید بیش از این رسیدگی شده و نیازهای آن احصا شود، افزود: ورنی اهر شهرت جهانی دارد، اگر مجلس شورای اسلامی اختیارات و عدد رقم ویژه‌ای ارائه دهد، تسهیلات بی‌نظیری به این شهرستان می‌دهیم.
خرّم خاطرنشان کرد: در حوزه معادن اهر از اولویت اساسی ما است که به بخشی از معادن آن مجوز داده شده است، در ۱۴۰۲ یکی از شهرستان‌هایی خواهد بود که در حوزه معدن و تکمیل ارزش افزوده بوده تکمیل شده است و بخشی از بیکاری‌ها را رفع می‌کند.
وی گفت: امیدواریم دولت سیزدهم با نگاه جهادی خود ما را بیش از این شرمنده مردم نکند و بخش خصوصی توجه ویژه‌ای داشته باشد، این شهرک زنده شده و باید بیش از پیش تلاش کنیم تا اعتلا بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/
دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه مناطق محروم دارد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار