جانشین رئیس پلیس راهور فراجا:

تعیین مرز فرسودگی خودرو مانع اصلی اسقاط وسائل نقلیه فرسوده است

1402/02/07 - 11:45 - کد خبر: 91216 نسخه چاپی

نصر: جانشین رئیس پلیس راهور فراجا یکی از نکات کلیدی در قانون هوای پاک را تعیین سن فرسودگی خودروها دانست و گفت: ابلاغیه تعیین «مرز فرسودگی» عملاً فرسودگی و اسقاط خوردوها را غیرفعال و مخدوش کرد.

به گزارش نصر، سردار حسینی روز چهارشنبه در خصوص لغو مصوبه ماده ۸ قانون هوای پاک و مسائل پیرامون آن طی مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا توضیح داد: پلیس راهور با کمک و همراهی سازمان محیط زیست، راهداری و وزارت کشور به جدیت در پی حذف ابلاغیه جدید و بازگشت ماده ۸ با عنوان تعیین سن فرسودگی خودروها است.
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به لغو ماده ۸ قانون هوای پاک توسط یک شخص حقیقی در دیوان عدالت اداری و با بیان اینکه پلیس نمی خواهد در بحث اینکه آیا دیوان عدالت اداری مرجعیت تصمیم گیری در خصوص باطل کردن یک قانون را دارد یا خیر، گفت: پس از روال پیش گرفته در خصوص اجرای تعیین مرز فرسودگی و ابطال کامل مصوبه و بدون در نظر گرفتن مفاد داخل جدول قانون هوای پاک که باعث شد یک خودرو تا مادامی که بتواند از مراکز معاینه فنی دریافت کند اجازه دارد در تمامی معابر شهری و جاده ها به راحتی به تردد خود ادامه دهد.
این مقام ارشد انتظامی کشور در ادامه به مناسب نبودن زیر ساخت های مراکز معاینه فنی در تمامی کشور اشاره کرده و افزود: مراکز معاینه فنی در کشور هنوز نتوانسته است در حوزه ایمنی ترافیک در خصوص خودروها را عملیاتی و اجرا کنند بنابراین باعث شده اند تا ما با معضل بزرگ متوقف شدن آمار اسقاط خودرو در کشور مواجه شویم.
سردار حسینی تاکیدکرد: وقتی یک خودرو سن فرسودگی آن تنها می تواند بین ۱۰ تا ۱۵سال باشد چطور می تواند به راحتی معاینه فنی گرفته و بگوید خودرو از لحاظ فنی سالم است در سطح کشور تردد کند و همچنان باعث آلودگی و کاهش ایمنی شهرها شود؟
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا افزود: با توجه به حجم بالای ورود خودرو در سال به چرخه تردد و در مقابل نداشتن هیچگونه خروجی اسقاطی چه در خصوص خودروی شخصی، ناوگان عمومی و موتورسیکلت مطمئنا باید توجه ویژه ای برای لغو ابلاغیه تعیین مرز فرسودگی خودرو شویم در غیر این صورت با حجم بالای خودروهای فرسوده و آلاینده و تردد آنها روبه رو خوماهیم بود.
جانشین پلیس راهور در پایان با بیان این موضوع که ابلاغیه تعیین مرز فرسودگی خودرو سایه سنگینی بر اسقاط خودرو در کشور انداخته است، گفت: ابتدا باید زیر ساخت های مراکز معاینه فنی در سطح کشور به گونه ای پیش برود که تمام جوانب امر در خصوص اطمینان از سلامت فنی خودرو را پوشش دهد و پس از ان تلاش کنیم تا مصوبه گذشته با عنوان تعیین سن فرسودگی خودرو مجدد در دستور کار قرار بگیرد.
انتهای پیام/
تعیین مرز فرسودگی خودرو مانع اصلی اسقاط وسائل نقلیه فرسوده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار