سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خبر داد:

خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی زیر ذره بین دادگستری

1398/09/19 - 14:26 - کد خبر: 9121 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی از برخورد با معامله کنندگان اموال مسروقه در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، احمد موقری در دومین جلسه «اجرای طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه با تأکید بر فضای مجازی» در استان با اشاره به افزایش خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی، بر ساماندهی فروشندگان توسط شهرداری و همکاری سایر ادارات استان در راستای فرهنگ سازی با هدف کاهش سرقت و خرید و فروش اموال مسروقه تأکید کرد.

وی اظهار داشت: مراکز خرید و فروش اموال مسروقه موجب انگیزه سازی برای سارقین بوده و همیشه درصدد یافتن بازارهای خرید و فروش و مالخر برای اجناس مسروقه خود می باشند و ضرورت دارد چرخه خرید و فروش اموال مسروقه را که به خاطر ارزان بودن اجناس مسروقه مورد استقبال مالخران قرار می گیرد با مانع روبرو و از فعالیت آنها جلوگیری کنیم.

وی گفت: خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی در قالب اموال دست دوم به مراتب راحت تر از فضای واقعی است؛ سایت های فروش اموال دست دوم بایستی با احراز هویت فرد اقدام به انتشار آگهی فروش کنند.

موقری اظهار کرد: آگاه سازی و اقدامات فرهنگی از طریق رسانه های جمعی و فضای مجازی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از خرید و فروش اجناس و برهم زدن بازارهای این چنینی دارد که بایستی در اقدامات آتی مد نظر قرار گیرد.

در این جلسه راهکارهای اجرایی و هماهنگی های لازم در جهت برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال شناسایی شده و اولویت دار (فضای حقیقی- مجازی) ارائه شد.

انتهای پیام/

خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی زیر ذره بین دادگستری خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار