مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تحویل سه هزار مسکن نهضت ملی تا خرداد سال جاری در آذربایجان‌ شرقی

1402/02/06 - 21:16 - کد خبر: 91190 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، گفت: تلاش ما این است که تا خرداد سال جاری حدود سه هزار واحد مسکونی را در اختیار متقاضیان مسکن ملی قرار دهیم.

به گزارش نصر، امیر بخشی زاده، چهارشنبه، ۶ اردیبهشت ماه در سلسله نشست‌های دانشجوی مطالبه‌گر در گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: حدود ۲۸۵ هزار نفر در آذربایجان‌ شرقی برای مسکن نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد کمتر از ۴۵ هزار نفر تایید شده‌اند که فقط درخواست ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی موثر بوده است.
وی با بیان اینکه وظیفه دولت در نهضت ملی مسکن تامین زمین و معرفی به تسهیلات بانکی است، ادامه داد: هزینه‌ی ساخت مسکن به عهده‌ی متقاضیان است، متاسفانه در استان ما تعداد متقاضیانی که توانایی پرداخت هزینه‌ی اولیه را داشته باشند بسیار کم است.
وی افزود: برای کمک در تامین مسکن به مردم، در راستای این موضوع کار بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی را در قسمت‌های مختلف، شهرهای جدید و بالای یکصد هزار نفر و همچنین زیر یکصد هزار نفر را شروع کرده‌ایم که مسئولیت شهرهای زیر یکصد هزار نفر به عهده‌ی بنیاد مسکن استان است.
بخشی زاده با بیان اینکه تامین زمین مساکن بر عهده راه و شهرسازی است، بیان کرد: علی‌رغم اینکه وظیفه‌ی استان ما تحویل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، طی چهار سال است، ما در عرض این دو سال کار ۷۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی را به پایان رسانده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: هفت هزار هکتار زمین را برای این کار تامین کرده‌ایم که این امر، روندهای خاص مانند اخذ مجوزهای لازم و مطالعات شهری، تغییر کاربری و واگذاری زمین دارد.
وی مطرح کرد: بیشترین متقاضی در تبریز در شهر جدید سهند است، که ما هفت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین را طی دو سال تامین کرده‌ایم، که بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین مسکونی داریم و این تعداد صرفا پاسخگوی یکصد هزار واحد مسکونی است.
بخشی‌زاده تشریح کرد: متقاضیانی که خودآورده‌ و سرمایه‌ی کمی دارند دست و پای ما را بسته‌اند و با این حال تلاش خواهیم کرد تا خرداد سال جاری حدود سه هزار واحد مسکونی را با کمک‌های خود مردم ارائه دهیم.
انتهای پیام/
تحویل سه هزار مسکن نهضت ملی تا خرداد سال جاری در آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار