مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تاکید کرد: 

کارگران، ستون اصلی اقتصاد و تولید کشور

1402/02/06 - 11:33 - کد خبر: 91146 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: روز کارگر صرفا روز تقدیر از یک قشر نیست بلکه این روز نماد غیرت و شهامت و جهاد فی سبیل الله است به طوری که توسعه و تعالی کشور در گرو تلاش های کارگران بوده و اگر در کشور کارگری نباشد تلاش متفکران اقتصادی بیهوده است.

به گزارش نصر، حسین فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کار و کارگر با اشاره به مهم ترین اهداف این مجموعه در سال جدید گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید چهار هدف اجرایی در نظر گرفته شده است که شامل توسعه شرکت های دانش بنیان، توسعه رسته های فعالیتی، گسترش الگوهای تامین مالی بنگاه های خرد و متوسط و شناسایی، عارضه یابی و احیای واحد های تولیدی راکد و نیمه فعال است. البته در کنار این اجرای اهداف برنامه های قبلی نیز وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین بیان داشت: با توجه به فرمایشات رهبری شیوه دشمن معمولا به صورت جعل و دروغ پردازی می باشد که با این شیوه ها به جنگ با کشور پرداختند لذا وظیفه اصحاب رسانه، مردم و مسئولین این است که شیوه های دشمن را شناسایی و به روش اسلامی آنها را تبیین کنند که از آن به عنوان جهاد تبیین یاد شده است. بنابراین اگر این تحریف و دروغ پردازی ها شکسته شود موجب شکست تحریم ها می شود.
فتحی در خصوص راهبرد های اصلی استان در زمینه کار  و کارگر خاطرنشان کرد: اولویت اصلی این مجموعه در خصوص قشر کارگران، جهاد تبیین، امید آفرینی و نشاط آفرینی است بخصوص که کارگران ستون اصلی تولید هستند و با این سه ظرفیت می توان شعار هفته کارگر را اجرا کرد. 
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه افزود: کارگران مایه فخر جامعه هستند و جایگاه کارگر به حدی بالاست که حتی پیامبر اعظم(ص) بر دست کارگر بوسه زدند. کسانی که اقتصاد نفتی را به سمت اقتصاد مقاومتی و نوآور تبدیل پیش بردند و در واقع اساس استقلال و توسعه کشور هستند. روز کارگر صرفا روز تقدیر از یک قشر نیست بلکه این روز نماد غیرت و شهامت و جهاد فی سبیل الله است به طوری که توسعه و تعالی کشور در گرو تلاش های کارگران بوده و اگر در کشور کارگری نباشد تلاش متفکران اقتصادی بیهوده است. همانطور که رهبر کبیر انقلاب اعلام کردند کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند که در صورت کم توجهی به این قشر یک کشور فلج می شود.
وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت های اقتصادی گفت: ایشان در سخنان خود تاکید کردند که فرصت های شغلی زیاد شود که این امر جزء ماموریت های این وزارت خانه می باشد به طوری که در سال گذشته برای بیش از 45 هزار نفر برنامه عملیاتی ارائه داده شده بود که با تلاش های بخش خصوصی و دولتی امروز بیش از 59 هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است و بیش از 3 برابر سال های قبل فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی افزود: در زمینه تامین امنیت شغلی برای اینکه بازرسی دقیقی در زمینه حسن انجام کار صورت گیرد، بیش از 21 هزار مرتبه از کارگاه بازرسی صورت گرفته است. همچنین در امنیت شغلی و فکری باید اعلام کرد که در صورت حمایت مدیران از کارگران رضایت شغلی و در نهایت افزایش راندامان کاری را به دنبال خواهد داشت. امنیت شغلی تنها با حذف قرارداد های موقت انجام نمی پذیرد بلکه موارد زیادی وجود دارد که می توان در تامین امنیت شغلی تاثیرگذار باشد و در همین زمینه مهارت آموزی می تواند باعث توانمند سازی و تامین امنیت شغلی کارگران شود. همچنین افزایش فرصت های شغلی می تواند در امنیت شغلی تاثیرگذار باشد و اگر تقاضا برای کارگر زیاد شود کارگر هم مورد احترام قرار خواهد گرفت.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان تصریح کرد: اولویت استان در سال جدید ارتقای بهره وری بوده و مهم ترین هدف امسال می باشد که می تواند باعث تثبیت شغلی و تامین امنیت می شود. در این هفته نیز برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده و شعار هفته کارگر امسال کارگر ایرانی، فرهنگ کار و رشد تولید است که در همین زمینه تقدیر از کارگران نمونه صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/
کارگران، ستون اصلی اقتصاد و تولید کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار