مدیر ستاد فهما استان خبر داد:

راه‌اندازی بیش از ۸۰  پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی 

1402/02/06 - 09:59 - کد خبر: 91135 نسخه چاپی

نصر: مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی از راه اندازی بیش از ۸۰ پایگاه قرآنی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی شفیعی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، امسال در دیدار با جمعی از فعالان قرآنی کشور بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی تاکید داشته‌اند.
وی ادامه داد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، قرار است به زودی در ۸۲ باب از شاخص ترین کانون‌های فرهنگی هنری شهری و روستایی استان که در زمینه فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های ارزشمند، بدیع، خلاقانه و مستمر داشته‌اند، پایگاه قرآنی تاسیس و راه اندازی شود.
وی، آموزش مستمر و هدفمند رشته‌های مختلف قرآنی، اجرای طرح‌های تخصصی به صورت شبکه‌ای، حمایت از طرح‌های مبتکرانه آموزش قرآن با رویکرد هنری، برگزاری مسابقات قرآنی، شناسایی و تربیت نیروهای مسجدی فعال در عرصه قرآن، پرورش استعدادهای قرآنی و اجرای فعالیت‌های قرآنی ویژه نونهالان را بخشی از برنامه‌های مد نظر در پایگاه‌های قرآنی مساجد برشمرد.
شفیعی افزود: علاوه بر اجرای طرح تلاوت نور و جلسات تفسیر و تدبر، برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت، آموزش رشته‌های قرآنی از جمله حفظ، قرائت، مفاهیم، آیات الاحکام و ... برای تمام رده های سنی به شکل مقدماتی و تخصصی در این مراکز پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری بیش از ۱۰۰ محفل قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان  و برگزاری مسابقه تصویرگری قصه‌های قرآنی ویژه نونهالان و کودکان بودیم که بیشترین میزان مشارکت از سوی کانون‌های منتخب برای تاسیس پایگاه‌های قرآنی بوده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ستاد فهما آذربایجان شرقی، وی گفت: از ۸۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان که برای تاسیس پایگاه قرآنی در نظر گرفته شده است، تعداد ۲۶ باب در سطح شهر تبریز و بقیه در سایر شهرستان‌های فعالیت خواهند داشت.
انتهای پیام/
 راه‌اندازی بیش از ۸۰  پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی  خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار