صیاد کاپلو در فرانسه!

راه‌یابی فیلمی از تبریز به جشنواره فیلم‌های بین‌المللی ورزشی 

1402/02/05 - 23:07 - کد خبر: 91128 نسخه چاپی

نصر: فیلم مستند «صیاد کاپلو» به کارگردانی رستم نظری به هفتمین جشنواره فیلم‌های ورزشی «کوت دازور» فرانسه راه یافت. این جشنواره که از 12 الی 14 اردیبهشت 1402 (2 تا 4 مه 2023) در شهر نیس و با همکاری فدراسیون بین‌المللی سینما و تلویزیون (FICTS) و کمیته بین‌المللی المپیک برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، فیلم «صیاد کاپلو» به‌عنوان نماینده سینمای ایران در این جشنواره به نمایش درآمده و با فیلم‌های حاضر در آن به رقابت خواهد پرداخت. این فیلم درباره زندگی فردی است که مددجوی بهزیستی بوده و عاشق فوتبال و مربیگری است و نزدیک به بیست سال است که در فوتبال محلات تبریز مربیگری می‌کند اما به‌رغم مشکلات زیادی که دارد هیچ‌وقت از پا در نیامده و با تلاش و سخت‌کوشی ستودنی به کار خود ادامه می‌دهد.
رستم نظری، کارگردان این اثر، درباره موضوع و شخصیت محوری فیلم می‌گوید: «مستند صیاد کاپلو داستان زندگی فردی به نام «صیاد زاد عباس» از اهالی تبریز است که به دلیل شباهتش با فابیو کاپلو سرمربی مشهور فوتبال ایتالیایی، همه او را «صیاد کاپلو» صدا می‌زنند. این شخصیت، کمی متفاوت با بقیه است؛ در عین اینکه معلول ذهنی است، اما کارهای عجیب‌وغریبی انجام می‌دهد. در این مستند وارد زندگی کاری صیاد شده‌ایم و دنیای او، از فوتبال گرفته تا حضور در اجتماع را دنبال می‌کنیم. برای مثال، حضورش به‌عنوان مربی یکی از تیم‌ها را می‌بینیم و اقداماتش را به تصویر می‌کشیم.»
 برخی از عوامل فیلم عبارت‌اند از: کارگردان: رستم نظری، نویسنده متن: علیرضا فرشی، فیلم‌بردار: مهدی ناطق زاده، تدوین: علی  مسلمی، صداگذار: فؤاد بلوری، مدیر تولید: علی رضایی و ناظر کیفی: جمشید یداللهی، تهیه‌شده در خانه مستند تبریز.
مستند «صیادکاپلو» تاکنون در چندین جشنواره ملی و بین‌المللی حضور داشته که از آن جمله می‌توان به جشنواره‌های: سالرنو/ ایتالیا- لیفت آف/ انگلیس- کیدز/ هند- اوتی/ هند- کودکان احمدآباد/ هند اشاره کرد. این فیلم پیش‌ازاین جایزه بهترین کارگردانی مستند را از ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم پنج قاره FICOCC به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/
راه‌یابی فیلمی از تبریز به جشنواره فیلم‌های بین‌المللی ورزشی  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار