مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

روز جهانی زمین پاک فرصتی برای جنبش محیط زیستی است

1402/02/05 - 18:15 - کد خبر: 91122 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: روز جهانی زمین پاک را باید فرصتی برای یک جنبش محیط‌ زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

به گزارش نصر، شهنام اشتری روز سه شنبه در مراسم زنگ زمین پاک و افتتاح نمایشگاهی به همین عنوان در دبیرستان مهدیه پایگاه دوم شکاری تبریز، خواستار همگانی شدن بهره وری سبز و بازیافت برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و پویایی و ارتقای آگاهی دانش آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب رسانی به محیط زیست شد.
وی اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه مثل دانش آموزان، کشاورزان، زنان و کوهنوردان می توانند به خوبی دوستی با محیط زیست را به دیگران آموزش داده و در جهت پاکسازی زمین از آلودگی ها تلاش کنند چون از بین رفتن انرژی تنها قسمت کوچکی از پیامدها و مشکلات آلودگی های زیست محیطی و رها کردن زباله در طبیعت است.
اشتری ادامه داد: ما باید بدانیم که هر کسی با فعالیت هایی به ظاهر کوچک می تواند دوستی خود را با این سیاره آبی اثبات کرده و این احساس را در روز جهانی زمین پاک به اشتراک بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: روز جهانی زمین پاک یکی از رویداد های مهم جهانی است که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقای آگاهی های عمومی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین مراسم های مختلفی برگزار می‌ شود.
وی نمایشگاه بازیافت و زمین پاک در دبیرستان مهدیه را مثبت ارزیابی کرد، گفت: مشخص است در این کار ارزشمند محیط زیستی و فرهنگی، دانش‌آموزان آموزش دیده اند به طوریکه بسیاری از پسماندهای تولیدی در خانه را که قابل استفاده مجدد نیست به لوازم ارزشمندی تغییر داده اند و این گام بزرگی در کاهش تولید پسماند و ارتقای سلامت شهروندی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت زمین پاک برای نسل های آینده، گفت: موضوع بهره وری سبز باید با همکاری آموزش و پرورش در مدارس و بین دانش آموزان نهادینه شود.
دانش آموزان این مدرسه از مواد بازیافتی انواع وسایل از جمله چراغ مطالعه، قاب عکس، گلدان، تابلوی تزئینی و ماشین اسباب‌بازی ساخته و در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.
۲۲ آوریل روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است و هر ساله در این روز در تمام کشورها برنامه هایی برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
روز جهانی زمین پاک فرصتی برای جنبش محیط زیستی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار