مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی؛

۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل تالار مرکزی ارومیه نیاز است

1398/09/19 - 13:56 - کد خبر: 9110 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: برای احداث تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل آن موردنیاز است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری طی بازدید از این مجتمع در جمع خبرنگاران افزود: تالار مرکزی ارومیه به مساحت ۱۸ هزار مترمربع از ۱۲ سال قبل در حال احداث است و ۲۵ درصد کل فضاهای فرهنگی آذربایجان‌غربی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه حجم فعلی فضاهای فرهنگی و هنری در آذربایجان‌غربی ۵۶ هزار متر مربع است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از تالار بزرگ ارومیه ۱۸ هزار متر مربع به مساحت فضاهای فرهنگی و هنری این استان اضافه خواهدشد و به ۷۴ هزار متر مربع خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: تلاش می‌کنیم بخشی از این تالار از جمله سالن بزرگ آن با ظرفیت هزار و 140 نفر تا پایان امسال و سالن کوچک این تالار با ظرفیت ۴۰۰ نفر در سال آینده به‌ بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری آذربایجان‌غربی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۱۴۱۰میلیارد ریال اعتبار در بهمن‌ سال گذشته برای توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی اختصاص یافته که تا پایان سال ۱۳۹۹ در این استان هزینه خواهد شد.

بنا به این گزارش، تالار مرکزی ارومیه جزء هشت تالار بزرگ کشور محسوب می‌شود و ساختمان آن در زمین به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.

این تالار دارای دو سالن برای نمایش و موسیقی، بخش پلاتو و سالن بلک باکس، نگارخانه، پارکینگ و بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام/

۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل تالار مرکزی ارومیه نیاز است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار