معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان؛

طرح ملی پایش و ارتقای تندرستی زنان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

1402/02/05 - 11:24 - کد خبر: 91073 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از اجرای طرح ملی پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران در استان طی چهار مرحله خبرداد.

به گزارش نصر، لیلا جاویدان در جلسه کارگاه توجیهی این طرح ملی که در محل اداره کل ورزش استان برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله یک این طرح پایش و غربالگری زنان و دختران و جمع آوری اطلاعات، در مرحله دو پردازش اطلاعات و نتیجه گیری، در مرحله سه ارائه مدل مداخله ای اصلاح الگوی سبک زندگی مبتنی بر ورزش و در مرحله چهار پیگیری و ایجاد انگیزه های لازم جهت استمرار در انجام فعالیت های ورزشی دنبال خواهد شد.
وی به اهداف کلان این طرح اشاره کرد و گفت: افزایش سطح حمایت های اجتماعی، پایش و ارزیابی تندرستی زنان و دختران، تحلیل و کاربرد نتایج در تعیین اولویت ها، دسترسی و بهره مندی جامعه زنان و دختران از خدمات ورزشی مبتنی بر تندرستی و ارتقای بهره وری و کیفیت سن باروری از اهداف کلان این طرح است.
جاویدان به اهداف اختصاصی این طرح نیز اشاره کرد و افزود: غربالگری وضعیت جسمانی مرتبط با شرایط تندرستی زنان و دختران و توجه به ابعاد مختلف تندرستی زنان و دختران با توجه به آسیب پذیر بودن و وجود فقر حرکتی بین آنان و تامین، حفظ و ارتقای سلامت زنان و دختران از طریق شناسایی روش های مناسب تشخیصی و درمانی در اختلالات شایع نظیر ناهنجاری های اسکلتی عضلانی از اهداف اختصاصی اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: توسعه همکاری های بین بخشی در حوزه اطلاعات، تحقیقات و برنامه ریزی فعالیت های مرتبط با تندرستی زنان و دختران، افزایش آگاهی زنان و دختران در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر شایع از قبیل بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و بیماری استئوآرتروز (تخریب مفصل و سایش) از طریق انجام حرکات ورزشی و توانمندسازی زنان و دختران جهت برقراری سبک زندگی سالم از طریق ورزش و فعالیت های بدنی از دیگر اهداف خصوصی این طرح است.
مخاطب این طرح زنان ۱۸ تا ۶۰ سال هستند و با شناسایی زنان شاغل و همسران و دختران شاغلین آقا در حوزه ستادی وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و شهرستان‌های تابعه همچنین بانوان شاغل در دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و زنان خانه دار از طریق فراخوان و اطلاع رسانی، برگزاری همایش‌های هفتگی استانی اجرا می‌شود.
انتهای پیام/
طرح ملی پایش و ارتقای تندرستی زنان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار