رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی؛

تکمیل ۲ هزار و ۸۹۰ طرح صنعتی نیمه تمام آذربایجان‌شرقی نیاز به سرمایه در گردش دارد

1402/02/04 - 17:49 - کد خبر: 91052 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۸۹۰ طرح صنعتی و تولیدی نیمه تمام در استان در حال اجراست، گفت: تکمیل این طرح‌ها نیاز به تامین سرمایه در گردش دارد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس اعلام مرکز آمار کشور، سهم بخش صنعت استان در تولید ناخالص داخلی استان ۳۵ درصد، سهم بخش معدن سه درصد و سهم بخش بازرگانی (عمده فروشی و خرده فروشی) حدود ۱۵ درصد است.

سهم ۵۳ درصدی بخش‌های صنعت، معدن و تجارت از تولید ناخالص استان آذربایجان شرقی
وی تاکید کرد: ۵۳ درصد تولید ناخالص داخلی استان آذربایجان شرقی از بخش های صنعت، معدن و تجارت تامین می شود که این آمار نشان دهنده اهمیت و تاثیرگذاری این بخش در اقتصاد استان است.
پرنیان با بیان اینکه دو هزار و ۸۹۰ طرح صنعتی در حال اجرا در استان وجود دارد که از این حیث رتبه نخست کشور را در اختیار داریم، ادامه داد: سال گذشته دو هزار و یکصد فقره مجوز سرمایه گذاری در استان صادر شد که نشانگر افزایش میل به سرمایه گذاری مولد در استان است.
وی همچنین با اشاره به امضای ۶۰۴ قرارداد واگذاری زمین صنعتی به مساحت بیش از ۱۸۰ هکتار برای شروع سرمایه گذاری های جدید در شهرک های صنعتی استان، افزود: از این نظر در رتبه نخست کشور قرار داریم.

توسعه واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومانی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به کسب رتبه نخست کشور در صدور جواز توسعه ای برای ارتقای ظرفیت و تنوع محصولات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ فقره جواز توسعه ای به ارزش سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان در سال گذشته صادر شده است.
پرنیان با اشاره به اهمیت دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی در بخش های صنعت، معدن و بازرگانی داخلی با افزایش سرمایه گذاری و پیشرفت فیزیکی طرح ها نسبت به سال گذشته افزود: سال گذشته اقدامات بزرگی در بخش های صنعت و معدن استان انجام شده است.
وی به رشد تولید محصولات شاخص صنعتی اشاره کرد و گفت: ثبت رکورد تولید ۳۱ هزار دستگاه تراکتور و هدف گذاری برای تولید ۳۵ هزار دستگاه برای امسال و آغاز تولید پنج محصول جدید در این شرکت، رکورد ۳۵ ساله تولید گیربکس در شرکت چرخشگر، رکورد تولید موتور در شرکت ایدم، رکورد تولید در آهنگری تراکتورسازی، افزایش ظرفیت تولید شیشه در استان به دو برابر سال های گذشته و توسعه و تعمیق حدود یکصد میلیون دلار جهت بومی سازی قطعات، ماشین آلات، تجهیزات و جایگزینی واردات تنها بخشی از رویدادهای مثبت استان در سال گذشته است.
آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد؛ هر چند بخش عمده واحدهای تولیدی و صنعتی استان کوچک مقیاس و متوسط هستند، اما بیش از ۹۵ درصد سرمایه گذاری های این خطه در حوزه تولید توسط بخش خصوصی انجام شده است که در یک اقتصاد رقابتی و به دور از رانت، مزیت بزرگی محسوب می شود.
انتهای پیام/
تکمیل ۲ هزار و ۸۹۰ طرح صنعتی نیمه تمام آذربایجان‌شرقی نیاز به سرمایه در گردش دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   علی   سال پیش  

این همه پول سالانه از منابع آذربایجان به غارت می‌رود.مثلا از معادن مس سرنگون سالانه ۲۴هزار میلیارد تومان ازآذربایجان می دزدند
آنها را به گیرید
پژوهشیار