رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد؛

مدال طلای مسابقات جهانی «بودو» به رزمی‌کار مهابادی رسید

1398/09/19 - 13:41 - کد خبر: 9105 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «آکام محمدزاده» رزمی‌کار با استعداد این شهرستان در مسابقات جهانی «بودو» به میزبانی جمهوری آذربایجان، با شکست همه حریفان به مدال طلا دست یافت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، قرنی مصطفی‌پور امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: مسابقات جهانی بودو با حضور یک‌هزار و ۵۰۰ رزمی‌کار در بخش‌های مختلف از جمله بودو، بوکس، شکستن اجسام، هنرهای رزمی و کیک بوکسینگ به میزبانی شهر باکو هم‌اکنون در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: «آکام محمدزاده» در وزن ۸۱ کیلوگرم به عنوان نماینده کشورمان در بخش بودو در این رقابت‌ها حضور داشت که با غلبه بر تمامی حریفان خود توانست عنوان قهرمانی و مدال طلا را به‌دست آورد.

وی افزود: این رزمی‌کار مهابادی ضمن کسب عنوان قهرمانی این مسابقه‌ها، کمربند حرفه‌ای این دور از رقابت‌ها را نیز کسب کرد.

وی اضافه کرد: وی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی بودو در ارومیه که مردادماه سال جاری برگزار شده بود، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.  

رشته ورزشی بودو یکی از سبک‌های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت داشت ولی با تشکیل گروه رزمی جدید، عملکرد مستقلی خواهد داشت.

شعار رشته ورزشی بودو «ایجاد صلح و آرامش» بوده و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند که «بهترین حمله همانا خوب دفاع کردن» است.  

آکام محمدزاده از سال ۱۳۹۴ در رشته بودو شروع به فعالیت کرده که در این مدت پنج مقام کشوری و ۱۰ مقام استانی کسب کرده است.

گروه رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است و ریاست آن را امیر رسولی، رییس هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی بر عهده دارد. 

انتهای پیام/

مدال طلای مسابقات جهانی «بودو» به رزمی‌کار مهابادی رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار