خبر/

آغاز تحویل خانه های جدید زلزله زدگان ترکیه

1402/02/02 - 23:22 - کد خبر: 90947 نسخه چاپی

نصر: رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم تحویل کلید خانه‌ های زلزله‌ زدگان (۶ فوریه امسال) در نورداغی، بر مقاوم‌سازی تمام ساختمان‌های کشور تاکید کرد.

به گزارش نصر، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم تحویل کلید خانه‌های شماری از زلزله‌زدگان (۶ فوریه امسال) در نورداغی تاکید کرد به تلاش‌هایمان در راستای مقاوم‌سازی تمامی محل‌های مسکونی کشورمان ادامه خواهیم داد.
رجب طیب اردوغان تصریح کرد: تا به حال روند ساخت بیش از ۱۰۵ هزار واحد مسکونی را آغاز کرده‌ایم. نیمی از آنها را کلنگ‌زنی کردیم. هدفگذاری کرده‌ایم تا ۵ سال آینده در استانبول ساختمانی باقی نگذاریم که در برابر زلزله مقاوم‌سازی نشده باشد بخشی از این ساختمان‌ها در محل خود و بخشی دیگر نیز در مناطق ذخیره احداث می‌شوند.
اردوغان در ادامه اعلام کرد: با طرح خانه‌های هوشمند برای کشاورزان، نمونه‌ جدیدی را معرفی خواهیم کرد. برای اهالی روستاهایی که خواستار خانه‌های هوشمند هستند، شرایط مالی مناسب را فراهم می‌کنیم.
وی افزود: برای شهروندان خارج از مناطق زلزله‌زده، این امکان را فراهم می‌کنیم که اگر مالک خانه‌ای نیستند، بتوانند در روستاهای هوشمند صاحب خانه شوند.
رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد: از طریق تقویت زیرساخت سیستم آبیاری پرفشار زمینه افزایش محصولات و درآمد حاصل از آن را ایجاد خواهیم کرد.
اردوغان گفت: علاوه بر ۵۰ هزار واحد مسکن که برای التیام زخم‌های زلزله‌زدگان (در نورداغی و اصلاحیه) احداث خواهد شد، ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن در مرکز غازی‌آنتپ را نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
گفتنی است بامداد ۶ فوریه امسال دو زلزله‌ مهیب به بزرگی ۷.۷ و ۷.۶ ریشتر ۱۱ استان ترکیه را به مرکزیت شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش لرزاند.
انتهای پیام/
آغاز تحویل خانه های جدید زلزله زدگان ترکیه خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار