خبر/

قیمت برق در کشور ما واقعی نیست/ برگزاری همایش صنایع و الزام قانونی احداث نیروگاه‌های خورشیدی 

1402/02/03 - 12:43 - کد خبر: 90936 نسخه چاپی

نصر: جلسه کمیته انرژی اتاق تبریز با موضوع هماهنگی برگزاری همایش صنایع و الزام قانونی احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای صنایع مشمول و بررسی وضعیت انرژی و برق در واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش نصر، مسعود بنابیان در جلسه کمیته انرژی اتاق تبریز با موضوع هماهنگی برگزاری همایش صنایع و الزام قانونی احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای صنایع با بیان اینکه برای رسیدن تولید به نرخ رشد هدف‌گذاری شده و افزایش ظرفیت تولید در کارخانجات، نیاز به تامین کافی و پایدار انرژی است، گفت: در کل دنیا هیچ واحد تولیدی مسئول تامین برقش نیست، برخی واحدها هستند که در تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در هیچ جای دنیا چنین نیست که واحد تولیدی باید بخشی از برق مصرفی خود را تولید کند.
 رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به قیمت پایین برق در کشور افزود: قیمت برق در کشور ما واقعی نیست و از حالت تولید و بیزینس خارج شده است به همین دلیل کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق نیست البته مشکل فقط تولید نیست و ما در توزیع و مصرف برق هم با هدررفت انرژی مواجه هستیم.

قیمت برق به سمت آزادسازی می رود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قیمت برق به سمت آزادسازی پیش می‌رود، گفت: طبق قانون، درصدی از مصرف برق واحدهای صنعتی با مصرف بیش از یک مگاوات، باید از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر تامین شود؛ این درصد در سال اول برابر یک درصد و در پایان سال پنجم به پنج درصد می‌رسد.
فرج‌نیا اضافه کرد: در صورت عدم اقدام، صنایع باید برق مصرفی خود را به میزان درصدهای مذکور با نرخ تعرفه تجدیدپذیر پرداخت کنند یا از تابلوی دوم بورس انرژی (تابلوی سبز) که در حال راه اندازی است، به میزان درصدهای مذکور، تامین انرژی خود را انجام دهند.
آذربایجان بهترین نقطه برای احداث نیروگاه خورشیدی است
مجری تولید طرح پراکنده برق منطقه‌ای ادامه داد: مناطق آذربایجان و خراسان با توجه به شرایط اقلیمی و دمای هوا که موثر بر طول عمر پنل‌های خورشیدی است، بهترین نقطه برای احداث نیروگاه خورشیدی است.

رتبه‌ی پایین آذربایجان‌شرقی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی
مهین طهماسب‌پور، نماینده شرکت توزیع برق تبریز با اشاره به اینکه طرح‌های احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر براساس سیاست‌های تشویقی دولت و از سال 95 در کل کشور شروع شده‌اند، از رتبه‌ی پایین استان در احداث این نیروگاه‌ها و عدم استقبال سرمایه‌گذاران استان انتقاد کرد و خواستار توجیه سرمایه‌گذاران در این همایش شد.
گفتنی است همایش صنایع و الزام قانونی احداث نیروگاه‌های خورشیدی در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران) جهت توجیه الزامات قانونی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بررسی موانع سرمایه‌گذاری در بخش انرژی در تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
قیمت برق در کشور ما واقعی نیست/ برگزاری همایش صنایع و الزام قانونی احداث نیروگاه‌های خورشیدی  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   داود   سال پیش  

آیا حقوق و دستمزدهای کارمندان و کارگران و بازنشستهگان با خرجهای گزاف زندگي وافعی است
پژوهشیار