امام جمعه تبریز:

امام (ره) با پیام تاریخی خود در مورد روز قدس دنیا را تکان داد

1402/02/02 - 11:32 - کد خبر: 90921 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریزبا اشاره به اهمیت و اثرات پیام تاریخی امام خمینی(ره) در مورد روز قدس، تاکید کرد: امام راحل با این پیام تاریخی دنیا را تکان داد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عید فطر تبریز با تبریک این عید بزرگ به مسلمانان جهان، اظهار کرد: روز عید برای مسلمانان با سایر ادیان فرق دارد، چراکه عید برای مسلمانان یعنی روزی که اطاعات خداوند در آن بسیار بوده و معصیتی در آن نباشد.
وی با تاکید بر این‌که برای شب و روز عید فطر اعمال عبادی فراوانی وارد شده است، خاطرنشان کرد: عبادت در روز عید فطر ارزش بسیاری دارد.
وی یادآور شد: امروز دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ۸ کشور جهان(لبنان، سوریه، عراق، ترکیه، گرجستان، یمن، افغانستان و جمهوری آذربایجان ) در نماز عید فطر تبریز حضور دارند که خیرمقدم عرض می‌کنیم.
امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که دیروز در تقویم‌ها به نام روز جهانی قدس ثبت شده است، اما چون احتمال داده می‌شد که روز جمعه مصادف با عید فطر باشد، از این‌رو مراسم جهانی روز قدس هفته پیش برگزار شد، ادامه داد: مسئله فلسطین، مسئله‌ای است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.
وی با اشاره به صدور پیام تاریخی امام راحل به مسلمانان جهان و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در رمضان سال ۱۳۵۸، یادآور شد: در آن روز کمتر کسی تصور می‌کرد که این روز بزرگ به جریان مستمر جهانی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شود.
وی در این رابطه اضافه کرد: پیام کوتاه آن مرد الهی، برکت بسیاری برای جهان اسلام داشت که مردمی سازی روز جهانی قدس، تبدیل شدن روز قدس به مسئله اسلامی و انسانی، جلوگیری از فراموشی مسئله فلسطین، زنده نگه داشتن شعله مقاومت و جلوگیری از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژم صهیونیستی از جمله آثار و برکات آن بود.
انتهای پیام/
امام (ره) با پیام تاریخی خود در مورد روز قدس دنیا را تکان داد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار