مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

موفقیت فعالیت‌های فرهنگی در گرو واگذاری به جریان‌های مردمی متعهد است

1402/02/01 - 13:18 - کد خبر: 90897 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: موفقیت کارهای فرهنگی،‌ هنری و رسانه‌ای در گرو واگذاری این امور به جریان‌های مردمی متعهد و دغدغه‌مند و نظارت دولت بر آن هاست.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی در نشست شورای سیاستگذاری دومین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان و اولین جشنواره استانی تصویرسازی قصص قرآنی با تاکید بر فاصله گیری دولت از تصدی گری در این زمینه ها، افزود: هنرمندان متعهد و دغدغه‌مند باید در کنار بهره‌مندی از تکنیک، در اندیشه محتوای آثار نیز باشند و در تقویت محتوا کوشش کنند.
وی با بیان اینکه هر جا که هنر و فرهنگ در خدمت مفاهیم متعالی و پاسداشت هویت باشد، آثار خلق شده تاثیرگذار و ماندگار می‌شود، اظهار کرد: در این راستا همچنین باید از ظرفیت کنش‌گری هسته‌های مردمی در عرصه فرهنگ و هنر بهره برداری کرد و این کار از برنامه های راهبردی این اداره کل است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در دوره جدید فعالیت های این اداره کل، بر توسعه متوازن فرهنگی و هنری در سطح استان توجه جدی می شود، گفت: در برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبار با نگرشی جدید، برنامه های شاخص در شهرستان ها اجرا خواهد شد و از ظرفیت غنی و قوی فرهنگی و هنری در شهرستان ها استفاده می شود.
بلاغی، با اشاره به برگزاری موفق و مطلوب نخستین دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان، ادامه داد: تئاتر کودک و نوجوان در طول سال ها مغفول مانده بود و این جشنواره می‌تواند فرصت مغتنمی برای فعالان عرصه تئاتر کودک و ارایه‌ آثاری بامحتوا در این عرصه باشد.
وی با بیان اینکه این اداره کل از برگزاری این جشنواره و تمامی فعالان و سیاستگذاران حوزه تئاتر کودک حمایت می کند، یادآور شد: در این راستا نخستین جشنواره تصویرگری قصص قرآنی مرند برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آیات روشن قرآن کریم تمام نکاتی که در زندگی فردی و اجتماعی نیازمند آن هستیم را در خود گنجانده و مفاهیم ارزشمندی در این کتاب عظیم وجود دارد اما آن طور که شایسته است نتوانسته ایم این مفاهیم را با ابزار هنر محیط و محاط کنیم، اما این جریان‌سازی و حرکت برای تصویرگری قصص قرآنی می‌تواند برای بهره‌گیری از ظرفیت هنر در تبیین مفاهیم قرآن موثر باشد.
بلاغی، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت دانشگاه نبی‌اکرم و همچنین دفتر فعالیت های قرآن و عترت اداره کل برای برگزاری باشکوه‌تر و تاثیرگذارتر این دو جشنواره تاکید کرد.
نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برگزاری جشنواره تصویرگری قصص قرآنی و همچنین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان نقاط قوتی برای عرصه هنر شهرستان مرند است.
داود عباسی، برگزاری این جشنواره‌ها و تولید آثار هنری و فرهنگی با محوریت قرآن را در ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی موثر دانست و افزود: مسوولان این شهرستان از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری تاثیرگذار و پرمحتوا حمایت می کنند.
در این نشست که با حضور جمعی از فعالان عرصه تئاتر، قرآن و هنرهای تجسمی تبریز و مرند برگزار شد، هنرمندان حاضر دیدگاه های خود در رابطه با برگزاری جشنواره های مذکور را ارایه کردند.
انتهای پیام/
موفقیت فعالیت‌های فرهنگی در گرو واگذاری به جریان‌های مردمی متعهد است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار